کد خبر : 252185 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور - 20:40
موفقیت در رویکرد جدید پیوند قلب منبع: newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بر اساس یک مطالعه جدید، پزشکان در بیمارستان "ییل نیو هیون" از یک روش انتخابی تهاجمی تر استفاده کردند تا تعداد پیوندهای قلب را در آن جا انجام دهند و نتایج مثبت بیمار را حفظ کنند.

یافته ها نشان می دهد که یک رویکرد فراگیرتر در انتخاب قلب اهدا کننده و گیرندگان پیوند می تواند بیمارستان ها را قادر به درمان موفقیت آمیز بیشتر بیماران نیاز به پیوند کند.

این مطالعه نتایج کوتاه مدت بیماران را برای دو گروه بررسی کرد: 49 بیمار که از سال 2014 تا 2018 پیوند قلب انجام داده اند و 58 بیمار که در سال بعد در بیمارستان پیوند قلب خود را انجام داده اند.

محققان گفتند: روند انتخاب تهاجمی تر به طور قابل توجهی مدت انتظار بیماران قلبی را از 242 روز به 41 روز کاهش می دهد. نکته مهم، میزان بقای بیماران است که 180 روز پس از پیوند تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.

گسترش رویه های پیوند قلب در بیمارستان، همزمان با اجرای سیستم جدید تخصیص قلب اهدا کننده شبکه متحد (UNOS) در ایالات متحده بود.

"ماكوتو موری" جراح بیمارستان "ییل نیو هیون" در این خصوص گفت: از نظر عملی، گسترش روش های پیوند قلب در بیمارستان "یل نیو هیون" به معنی پذیرش قلب از اهدا کنندگان مسن با شرایط پزشکی اضافی و همچنین پذیرش گیرندگان پیوند با بیماری های شدیدتر بود.

محققان خاطرنشان کردند که افزایش موارد پیوند قلب در بیمارستان "ییل نیو هیون" به طور قابل توجهی بیشتر از تغییر حجم مشاهده شده در سایر مراکز پیوند قلب در همان منطقه از جمله بیمارستان هارتفورد، مرکز پزشکی تافتز، بیمارستان بریگام در همان مدت بود.

یکی از محققان گفت: ما از یک روش چند رشته ای استفاده کردیم و تغییرات استراتژیک در انتخاب اهدا کننده و گیرنده ایجاد کردیم که به ما امکان می دهد تعداد پیوند قلب انجام شده را افزایش دهیم و بنابراین به بیماران بیشتر مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته به صورت ایمن و مؤثر کمک می کنیم.

 

سه شنبه ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱ مهر ۱۳۹۹)