کد خبر : 252150 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور - 20:19
افزایش اثربخشی ایمنی درمانی در برابر سرطان پوست منبع: اسپوتنیک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- ملانوم یک تومور بدخیم از سلول های رنگدانه ای است که در صورت تشخیص زودهنگام، تومور می تواند به طور کامل برداشته شود و احتمال بهبودی وجود دارد، اما در مراحل بعدی هنگامی که تومور قبلاً در سایر نقاط بدن گسترش یافته یا متاستاز تشکیل داده است، شرایط برای مبتلایان بدتر می شود.

مهارکننده های ایست بازرسی ایمنی که در 10 سال گذشته تصویب شده اند، پرتوی امید هستند و حرفه پزشکی با این داروها موفقیت های درمانی چشمگیری را کسب کرده است. با این حال، در نیمی از کل بیماران این روش های درمانی هیچ اثر شکننده ای نشان نمی دهند، اما اکنون کار گروه تحقیقاتی به سرپرستی "میرجام شنک" از انستیتوی آسیب شناسی دانشگاه "برن" روشی امیدوار کننده را برای افزایش اثربخشی درمان و کمک به بیماران بیشتر از گذشته نشان می دهد.

با همکاری محققان ایالات متحده، تیم تحت هدایت "شنک" نقش یک مولکول سیگنال را که سلول های سیستم ایمنی بدن برای هماهنگی عملکردهای خود استفاده می کنند، کشف کردند.

این مولکول در فعل و انفعال پیچیده سلول های ایمنی در داخل و در نزدیکی یک تومور به زودی اثر دوگانه ای را نشان خواهد داد.

از یک طرف این مولکول که به اختصار IL-32 منجر به بلوغ و فعال شدن سلول های به اصطلاح "دندریتیک" می شود که مسؤول تشخیص ساختارهای خارجی هستند. علاوه بر این IL-32 همچنین باعث ترشح جاذب سلول های T در ماکروفاژها یا سلول های پاک کننده می شود. این گونه است که این سلول های ایمنی راهی به تومور پیدا می کنند جایی که می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند.

تومورها باید از سیستم ایمنی بدن ردیابی کنند تا بتوانند رشد کنند. به همین دلیل است که آنها در محیط های سرکوب شده سیستم ایمنی که برای رشد سرطان مهمان نواز هستند، مستقر می شوند. واضح است که IL-32 قادر است این تو رفتگی های محافظ تومور را دوباره در دسترس سیستم ایمنی بدن قرار دهد. با آزمایش روی موش ها، محققان تحت هدایت شنک اثبات کردند که با تجویز همزمان IL-32 می توان اثر مهارکننده های ایست ایمنی را بهبود بخشید.

در مدل های حیوانیIL-32  هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نمی کند. "شنک" می گوید آیا می توان این نتایج را به انسان منتقل کرد یا خیر.

با این حال، یک استدلال بیشتر مطمئناً بیانگر این واقعیت است که درمان ترکیبی نشان دهنده "یک استراتژی امیدوار کننده برای درمان" است؛

محققان توانسته اند با تجزیه و تحلیل های بیوانفورماتیک اثبات کنند از نظر آماری بیماران ملانوم با فعالیت IL-32 بیشتر امید به زندگی دارند.

 

دوشنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳۱ شهریور ۱۳۹۹)