کد خبر : 252061 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ شهريور - 00:23
گسترش افسردگی در دختران نوجوان منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- خطر ابتلا به اختلال افسردگی(MDD)  در دوران بلوغ به ویژه در دختران افزایش می یابد.

درمان شناختی رفتاری (CBT) می تواند یک درمان مؤثر باشد، اما تنها در حدود نیمی از دختران مبتلا به افسردگی پیشرفت قابل توجهی دارند.

محققان دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان مک لین اکنون آزمایش غیر تهاجمی عملکرد مغز را شناسایی کرده اند که می تواند به پیش بینی واکنش به درمان شناختی رفتاری کمک کند.

"کامرون کارتر" متخصص اعصاب و روان در این خصوص گفت: کار در آینده با استفاده از این اقدامات ممکن است به پزشکان کمک کند تا بهترین درمان را برای افراد مبتلا به افسردگی تعیین کنند.

این مطالعه شامل 36 دختر نوجوان مبتلا به اختلال افسردگی(MDD) و 33 نوجوان کنترل سالم بود.

به دختران مبتلا به اختلال افسردگی(MDD)  دوره 12 هفته ای درمان شناختی رفتاری  (CBT)پیشنهاد شد.

به طور کلی، دختران تحت درمان بهبود چشمگیری در علائم خود از محدوده "شدید" تا "خفیف" مشاهده کردند.

در ابتدای مطالعه، همه شرکت کنندگان از نظر سلامت روان ارزیابی شدند و وظیفه ای به آن ها داده شد، دقیقاً مانند یک بازی ویدیویی که در آن می توانستند برنده شوند یا بازنده.

محققان از الکتروانسفالوگرافی (EEG) استفاده کردند که فعالیت مغز را از خارج جمجمه اندازه گیری می کند تا پاسخ مغز شرکت کنندگان را در حین انجام کار آزمایش کند.

شرکت کنندگان در گروه کنترل که درمان شناختی رفتاری دریافت نکردند، همچنین اندازه گیری کار و EEG را در سه زمان متناظر انجام دادند.

محققان سیگنال های مغزی موسوم به پتانسیل های مرتبط با رویداد     (ERP)  را که پاسخ های امضایی است که در هنگام انجام چنین کارهایی دیده می شود، اندازه گیری کردند. در حقیقت پتانسیل های مرتبط با رویداد نشان دهنده واکنش فوری مغز به پاداش های پولی است.

دکتر "وب" می گوید: علاوه بر کاهش علائم افسردگی، درمان شناختی رفتاری موفقیت آمیز ممکن است حساسیت عصبی زمینه ای را نسبت به نتایج منفی در دختران نوجوان افسرده کاهش دهد و در نهایت منجر به بهبود علائم می شود.

 

شنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۹ شهریور ۱۳۹۹)