کد خبر : 252058 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۸ شهريور - 19:02
نقش برجسته مشکلات اقتصادی در ایجاد ناامیدی غلامرضا ظریفیان / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- یکی از مهم ترین مسائلی که در هر جامعه ای نقش بسیار مهمی در پیشبرد امور مختلف دارد، فضای روحی و روانی حاکم بر آن است.

طبیعتاً جامعه ای که مردمانش از روحیه مناسبی برخوردارند مسیر رشد و ترقی به خوبی طی می شود و همه تلاش می کنند تا کشورشان به سوی روزهای روشن حرکت کند.

قطعاً در نقطه مقابل، جامعه ای قرار دارد که مردمانش ناامید و افسرده هستند و ناامیدی نسبت به آینده در بخش های مختلف آن سایه سنگینی افکنده است و همین امر هم چون مانعی بر سر راه پیشرفت و شکوفایی شان قرار می گیرد.

در کشور ما متأسفانه گرد ناامیدی پاشیده شده است و بسیاری از اقشار در سنین مختلف به دلیل نبود شرایط با ثبات، احساس ناامیدی می کنند.

بروز مشکلات اقتصادی نقش برجسته ای در ایجاد ناامیدی در میان مردم ایفا کرده است و باید این موضوع هر چه سریع تر رفع شود تا شاهد بازیابی امید باشیم.

مردم ما در حال حاضر از یک سو به دلیل مشکلات اقتصادی که سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و از دیگر سو نیز طی ماه های اخیر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع گسترده کرونا در کشورمان به شدت تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفته اند.

باید طی ماه های اخیر، مسؤولان با تدبیر بیشتری در زمینه اقتصادی عمل می کردند تا اکنون شاهد رکود عمیق و مشکلات معیشتی برای مردم نبودیم.

بخشی از مشکلات کنونی به عملکرد دولت های قبل بازمی گردد که نتوانستند به نحوی موفقیت آمیز مشکلات را حل کنند و به زمان فعلی منتقل شده است.

بخش دیگر نیز به شرایط کنونی بازمی گردد که در دنیا حاکم شده است و کرونا ایجاد کرده است. البته بسیاری از کشورهای دنیا توانستند تا حد زیادی از فشار مالی بر مردم شان در شرایط کنونی بکاهند و اجازه ندهند که مردم شان دچار مشکل شوند، اما متأسفانه در کشور ما حمایت های مناسبی از خانوارها صورت نگرفت و به این ترتیب اعتماد عمومی به شدت خدش دار شد.

سال آینده انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و همگان بر اهمیت این انتخابات واقف هستیم. در چنین شرایطی که جامعه دچار بی اعتمادی گسترده نسبت به مسؤولان شده است باید تلاش شود تا این مشکل رفع شود و اعتماد به جامعه بازگردد.