کد خبر : 252000 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ شهريور - 18:12
خدشه دار شدن انسجام ملی به زیان همه جریان هاست احمد شیرزاد / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- برگزاری انتخابات یکی از نشانه های بارز وجود دموکراسی در کشورهاست. چرا که از این طریق مردم آن جامعه خود اقدام به انتخاب فردی مناسب می کنند و در این زمینه آزاد هستند.

در کشور ما شرایط به گونه ای است که افراد به هر فردی که مایل باشند در انتخابات رأی می دهند.

مردم ایران همواره با شور خاصی، پای صندوق های رأی حضور یافته اند و نامزد مورد اطمینان شان را برگزیدند. پرشور بودن انتخابات همواره مظهر همبستگی و اتحاد و انسجام ملی بوده است و دشمنان نظام جمهوری اسلامی با دیدن صحنه های با شکوه انتخابات، ناامید شده اند.

تفاوتی ندارد که کدام جریان سیاسی در انتخابات پیروز می شود. نکته بسیار مهم این است که مردم خود با رأی شان، تصدی امور مهم را به فرد مناسب واگذار می کنند.   

در زمینه رقابت های انتخاباتی تأمل پیرامون برخی نکات ضروری است. مهم ترین این موارد بحث نوع رقابت هاست که باید نامزدهای جریان های مختلف به دور از تنش و سیاه نمایی و تخریب رقیب شان اقدام به معرفی برنامه ها و تصمیمات شان کنند.

هم چنین باید به این نکته توجه داشته باشند که تریبون های رسمی کشور جای تخریب جناح رقیب نیست و در صورت بروز چنین اتفاقی قطعاً مردم دلسرد می شوند.

ضمن تأکید بر حضور همه جریان ها و سلایق در انتخابات باید این موضوع مهم را نیز مورد توجه قرار داد که ایجاد فضای دوقطبی به هیچ وجه به منزله برگزاری انتخاباتی با شکوه نیست و نمی توان امید داشت دوقطبی شدن فضای انتخابات، موجب افزایش شور و نشاط و بالا رفتن میزان مشارکت شود.

قاعدتاً وقتی شرایط کشور به گونه ای باشد که مردم بتوانند به راحتی در آن زندگی کنند و از رفاه نسبی برخوردار باشند، مشارکت حداکثری در عرصه های مختلف به ویژه انتخابات خواهند داشت و نیازی به دوقطبی کردن فضا نیست.

دوقطبی شدن فضا موجب التهاب شرایط جامعه می شود و اتحاد ملی را در مخاطره قرار می دهد. به این ترتیب باید گفت بهترین اقدام این است که هر جریانی متناسب با توانمندی ها و امکانات موجود اقدام به جلب نظر مثبت مردم کند و در این میان از ابزارهایی هم چون تخریب، سیاه نمایی و دوقطبی کردن فضا استفاده نکنند؛ چرا که در صورت بروز مشکل و خدشه دار شدن انسجام ملی، منافع هیچ حزب و جریان سیاسی تأمین نمی شود و همه دچار مشکل می شوند.