کد خبر : 251843 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور - 22:44
چرا افراد مبتلا به آرتروز زانو انواع مختلف درد را تجربه می کنند؟ منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- آرتروز شایع ترین شکل آرتروز در سراسر جهان است که بیش از 300 میلیون نفر را مبتلا می کند. این باعث درد قابل توجه، محدودیت های عملکردی و ناتوانی در بیماران می شود.

تجربه درد در بیماران مبتلا به آرتروز زانو با گذشت زمان تغییر می کند. در ابتدا افراد در درجه اول درد مربوط به تحمل وزن، مانند آهسته دویدن و بالا رفتن از پله را تجربه می کنند. با گذشت زمان، درد مداوم تر می شود و می تواند به طور غیر قابل پیش بینی شعله ور شود.

برای درک بهتر دلیل وقوع این تغییر در تجربه درد، محققان دانشکده های پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) و بهداشت عمومی داده های مطالعه استئوآرتریت چند مرکزی را در مورد تجربه درد 2794 فرد مسن بزرگ تر با آرتروز زانو یا در معرض خطر آن بررسی کردند.

آن ها دریافتند که افرادی که حساسیت بیشتری به درد دارند، بیشتر از درد متناوب بیشتر از درد مداوم و غیر قابل پیش بینی رنج می برند. این مطالعه برای اولین بار یک مکانیسم زمینه ای بالقوه را در سیستم عصبی شناسایی کرده است که مسئول این است که چرا افراد دچار الگوی درد مختلف با آرتروز زانو می شوند.

"توهینا نئوگی" استاد پزشکی و اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون گفت: یافته های ما از ارتباط بالینی مکانیسم های عصبی زیست شناختی که بر تجربه درد در آرتروز زانو تأثیر می گذارد، پشتیبانی می کند. از جمله این که نه تنها شدت درد، بلکه این که آیا درد متناوب است یا ثابت و آیا درد غیرقابل پیش بینی است.

با درک سازوکارهای مختلفی که به تجربه درد ناشی از آرتروز زانو کمک می کنند، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند مدیریت درد را برای هر بیمار شخصی سازی کنند.

به عنوان مثال اگر بیمار حساسیت به درد داشته باشد، درمان هایی که می توانند آن مسیرهای سیگنالینگ سیستم عصبی را تغییر دهند مفید است.

دکتر "نئوگی" در این خصوص گفت: با درک این مکانیزم ها می توانیم گزینه های مدیریت بهتری را برای میلیون ها نفر در سراسر جهان مبتلا به آرتروز ارائه دهیم.

 

سه شنبه ۸ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۸ شهریور ۱۳۹۹)