کد خبر : 251238 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۵ مرداد - 18:50
کرونا در کمین افراد چاق منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- افرادی که دارای اضافه وزن هستند، حتی اگر مراقبت های بهداشتی را نیز رعایت کنند بیشتر در معرض خطر ابتلاء به کووید 19 هستند.  

برای این مطالعه که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است، محققان داده های Biobank را در بیش از 330 هزار ساکن انگلستان ارزیابی کردند.

مجموعه داده ها شامل شاخص توده بدنی افراد (BMI) ، نسبت لگن به همراه سایر متغیرهای مربوط به سن، قومیت، مصرف الکل، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی است.

اطلاعات بیشتر در مورد بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا و نمونه خون حاوی نشانگرهای زیستی بیماری، کلسترول، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا، هموگلوبین گلیکوزیله شده و پروتئین واکنشی C نیز در دسترس بود.

محققان سپس این اطلاعات را با داده های مربوط به بهداشت عمومی انگلیس در مورد بستری در بیمارستان بیماران کرونایی پیوند دادند.

آن ها دریافتند که 640 نفر از نمونه بزرگ جمعیت Biobank در انگلیس پس از انقباض ویروس در بیمارستان بستری شده و ارتباطی بین بستری و افزایش BMI پیدا و اعلام کردند: افرادی که دارای BMI بالای 25 سال هستند پس از در نظر گرفتن سن و جنس، خطر ابتلاء به کرونا و بستری در بیمارستان را بیشتر از 40 درصد داشتند.

برای کسانی که در گروه چاق یعنیBMI 30  قرار دارند، خطر ابتلاء 70 درصد بیشتر بود و افرادی که در گروه چاقی شدید قرار دارند یعنی BMI بیش از 35 شانس بستری شدن بیش از دو برابر است.

پروفسور "مارک همر" گفت: در مدل های آماری دریافتیم که با افزایش BMI خطر بیشتری افراد چاق را تهدید می کند. از آن جا که بیش از دو سوم جامعه غربی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، این به طور بالقوه یک عامل خطر اصلی برای عفونت شدید کووید 19 را نشان می دهد و ممکن است پیامدهایی برای سیاستگذاری داشته باشد.

 

شنبه ۱۵ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۲۵ مرداد ۱۳۹۹)