کد خبر : 250999 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد - 01:28
تشخیص نوع رژیم غذایی جوامع از طریق موی شهروندان منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- تغذیه و رژیم غذایی تأثیر بسیار زیادی بر همه بخش های بدن دارد. از این میان پوست و مو به دلیل این که بیش از سایر بخش ها به طور مستقیم از تغذیه تأثیر می پذیرند بیشتر بیانگر نحوه رژیم غذایی افراد هستند. به این معنا که می توان به خوبی بازتاب نوع خوراک افراد را در موهای آن ها دید.

برای نمونه می توان به تأثیر غذای افراد در ایالت های مختلف امریکا اشاره کرد که چون غالباً مواد پروتئینی تازه است موهای این افراد از سلامت بالایی برخوردار است.

مصرف مواد غذایی طبیعی هم چون لبنیات و سبزیجات تازه به رشد و سلامت ریشه و ساقه مو کمک شایانی می کند. به همین میزان استفاده از فست فودها و غذاهای شور و بدون ارزش غذایی که برای بدن مضر هستند، بر سلامت موها نیز تأثیر بسیاری می گذارند. به همین جهت توصیه می شود نوع تغذیه ای که افراد انتخاب می کنند به گونه ای باشد که سلامت جسمی آن ها را تأمین کند.

افرادی که بیشتر از رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات استفاده می کنند دارای موهایی با ریشه محکم تر و ساقه سالم تر هستند و ریزش موی غیر طبیعی در آن ها بسیار کم است.   

در حال حاضر محققان موفق به ایجاد روشی جدید شده اند که از طریق ایزوتوپ ‌های کربنی می توانند دریابند هر مویی از چه ساختاری برخوردار است و به این ترتیب پزشکان می توانند به بررسی سلامت جسمی افراد از طریق موهای شان بپردازند و از جنس مو تشخیص دهند از چه رژیم غذایی استفاده می کنند و هم چنین در می‌یابند که در هر جامعه ای چه نوع خوراکی در میان مردم رواج دارد.

 

چهارشنبه ۵ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۱۵ مرداد ۱۳۹۹)