کد خبر : 250998 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۵ مرداد - 00:03
ساخت واکسن کرونا؛ شاید هیچ وقت منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- با شیوع هر بیماری در دنیا تلاش ها برای یافتن راه درمان آن توسط محققان آغاز می شود.

از زمانی که کرونا شیوع گسترده یافت و در دنیا فراگیر شد در کشورهای مختلف محققان و پژوهشگران با بررسی نمونه های انسانی در آزمایشگاه ها ساخت واکسن برای مقابله با کووید 19 را آغاز کردند.

یکی از دلایلی که تا کنون توفیقی در زمینه ساخت واکسنی مناسب جهت درمان کرونا حاصل نشده این است که هنوز شناخت کافی از ویژگی های این ویروس و تأثیری که بر بافت ها و اندام های مختلف می گذارد، نداریم.

همین عدم شناخت موجب می شود در مسیر درمان و ساخت واکسن دچار مشکل شویم.

به همین جهت پیشنهاد می شود تا زمانی که هنوز درک درستی از کرونا و رفتارشناسی دقیقی از این ویروس کسب نشده است، شهروندان بر اصول مراقبتی تأکید و توجه داشته باشند.

 در همین راستا "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید: با وجود همه پژوهش ها پیرامون ساخت واکسن کرونا اما ممکن است با توجه به تغییر رفتار و ساختار این ویروس هیچ گاه موفق به ساخت واکسن مناسب برای آن نشویم. البته نمی توان در این زمینه به طور قطع اظهار نظر کرد و ناامید بود، اما باید واقع بین بود و به این نکته توجه داشت که چشم انداز روشنی از ساخت واکسن در آینده برای درمان کووید 19 وجود ندارد. از این رو باید بر پیشگیری به عنوان مهم ترین درمان تأکید کرد.

وی افزود: بهترین راه برای کاهش تلفات انسانی این ویروس در دنیا این است که بتوانیم شیوع آن را کنترل کنیم. در غیر این صورت هم چنان آمارهای رسمی کشورها در زمینه ابتلاء بالا خواهد بود و به موازات آن مرگ و میرها نیز افزایش خواهد یافت. نباید به امید ساخت واکسن برای درمان قطعی کرونا رعایت مراقبت های بهداشتی را نادیده انگاشت.

 

چهارشنبه ۵ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۱۵ مرداد ۱۳۹۹)