کد خبر : 250985 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۴ مرداد - 16:58
کنکور سراسری در تاریخ تعیین شده برگزار می‌شود وزیر بهداشت تاکید کرد: کنکور بدون تغییر در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

نوآوران آنلاین- عصر امروز جلسه ای برای بررسی نحوه برگزاری کنکور سراسری با حضور وزاری بهداشت و علوم، روسای کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت پس از پایان جلسه اعلام کرد: علاوه بر عدم تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری، هر حوزه تنها ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرای داوطلبین باشد.

وی ادامه داد:بر  اساس برنامه ریزی قبلی، کنکور سراسری در روزهای پنج‌شنبه ۳۰ و جمعه ۳۱ مرداد ، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود

وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته تخصصی برای پروتکل های بهداشتی سختگیرانه تر از آزمون دکتری تشکیل شود تا برای برگزاری آزمون های سراسری با سختگیری بیشتری اجرا شود. روسای کمیسیون آموزش و بهداشت و کمیسیون اجتماعی در کنار همکارانم در وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش یک بار دیگر پروتکل ها را مرور می کنند.

نمکی افزود: سه مرحله برای کنکور وجود دارد یکی ورود داوطلبان به حوزه های کنکور، یک مرحله در داخل حوزه های کنکور و مرحله دیگر بازگشت به منزل که باید برای این مراحل پروتکل های سختگیرانه ای اجرا شود.

وزیر بهداشت روز گذشته درباره کنکور سراسری در ایام کرونا گفته بود: باید چهار مرحله حیاتی یعنی زمان قبل از ورود داوطلبان به حوزه های امتحانی، زمانی که خانواده ها پشت در حوزه ها حضور دارند، زمان برگزاری آزمون و زمان ترک داوطلبان را مدیریت کنیم. پیشنهاد بنده این است که ساز و کار مدیریت برگزاری کنکور سراسری باز تعریف شود و جلسه کارشناسی مبسوط تری در این زمینه فردا برگزار شود چون هیچ کس راضی به لطمه وارد شدن به مردم نیست.