کد خبر : 250545 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۸ تير - 14:14
شناسایی آنتی بادی های درمان کننده کرونا منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- براساس نتایج مثبت در مطالعات بالینی که گزارش شده است، آنتی بادی های خنثی کننده قوی که توسط محققان در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت شناسایی شده اند به عنوان یک درمان بالقوه برای پیشگیری و درمان کووید 19 معرفی شده اند.

آنتی بادی های "مونوکلونال" از خون یک زن و شوهر از ووهان چین که پس از سفر به تورنتوی کانادا در اواخر ژانویه تشخیص داده شد که مبتلا به کرونا شده اند، جداسازی شدند.   

طی ماه های اخیر محققان (VUMC) به سرپرستی "جیمز کرو"، "جونیور" و دکتر "رابرت کارناهان" روش های فوق العاده سریع برای کشف آنتی بادی های "مونوکلونال" ضد ویروسی بسیار قوی انسانی و اعتبارسنجی توانایی آن ها در محافظت از حیوانات کوچک و غیر انسانی تهیه کرده اند.

می توان گفت این سكوی پرتاب و نویدبخش درمان کرونا طی ماه های آینده است.

دانشمندان (VUMC) بررسی کردند که چگونه دو آنتی بادی (COV2-2196)  و  (COV2-2130)به بخش های متمایز بر پروتئین S متصل می شوند و به تنهایی یا با هم می توانند بار ویروسی را کاهش دهند.

آن ها همچنین دریافتند که (COV2-2196) و یک آنتی بادی قوی دیگر یعنی (COV2-2381) به تنهایی موجب مصونیت افراد از عفونت کووید 19 می شوند. این نتایج به طور جمعی نشان می دهد که این آنتی بادی های مونوکلونال چه به تنهایی و چه به صورت ترکیبی کاندیداهای امیدوار کننده برای پیشگیری یا درمان کرونا هستند.

ماه گذشته شرکت بیو دارویی جهانی (AstraZeneca) از دانشگاه وندربیلت یک مجموعه از آنتی بادی های شرح داده شده را مورد ارزیابی و توسعه بالینی قرار داد.

(IDBiologics) یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در "نشویل" مجوز مجموعه جداگانه ای از آنتی بادی ها را صادر کرده است. هر دو شرکت در حال آزمایش آزمایشات بالینی هستند.

 

شنبه ۱۸ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۸ تیر ۱۳۹۹)