کد خبر : 250317 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۲۰ تير - 04:23
"رمدسیویر" بهبود دهنده حال بیماران مبتلا به کروناست نه درمان قطعی منبع: مدیکال اکسپرس/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت (VUMC) دانشگاه کارولینای شمالی گزارش دادند که "رمدسیویر" ویروس کووید 19 را که موجب آسیب به سلول های ریه می شود، مهار می کند، اما نمی توان به عنوان درمان قطعی کرونا دانست.

چندی پیش یک گزارش مقدماتی از نتیجه تأثیر درمان مبتلایان به کرونا با "رمدسیویر"منتشر شد که حاکی از آن است بیمارانی که این دارو را دریافت کرده بودند، سریع تر بهبود پیدا کردند.

نتایج حاصل از درمان با "رمدسیویر" بسیار دلگرم کننده بوده است، اما هنوز هم نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

"مارک دنیسون" اولین کسی بود که مطالعات مفصلی انجام داد تا نشان دهد که "رمدسیویر" که برای مبارزه با هپاتیت C و ویروس "سینسیالیال" تنفسی و بعداً ویروس ابولا تولید شده است، هم چنین فعالیت گسترده و بسیار قدرتمندی در برابر کرونا ویروس در تست های آزمایشگاهی نشان داد.

کارآزمایی های بالینی مداوم مشخص خواهد کرد که چه میزان از بیماران در مراحل مختلف بیماری تحت تأثیر "رمدسیویر" شرایط شان بهبود یافته است.

در همین خصوص (Pruijssers) استاد دانشگاه می گوید: ما همچنان بر روی چگونگی استفاده از "رمدسیویر" و سایر داروها در درمان کرونا تمرکز می کنیم تا اثربخشی آن ها را افزایش دهیم و بتوانیم به طور کامل این ویروس را درمان کنیم.

کووید 19 تا به امروز بیش از 12 میلیون نفر را آلوده کرده و نزدیک به 600 هزار نفر را در سراسر جهان کشته است. بنابراین، نیاز فوری به شناسایی و ارزیابی روش های درمانی مؤثر و نیرومند وجود دارد.

محققان می گویند: داروهای ضد ویروسی با طیف گسترده، آنتی بادی ها و واکسن ها برای مبارزه با همه گیری فعلی کرونا لازم هستند.

مطالعات انجام شده در آزمایشگاه ها نشان داده است که "رمدسیویر" علاوه بر بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کروناویروس در برابر طیف گسترده ای از ویروس ها هم چون ابولا و سارس نیز مؤثر است.

 

جمعه ۱۰ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۰ تیر ۱۳۹۹)