کد خبر : 250310 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير - 14:43
سازمان جهانی بهداشت: کرونا هنوز اوج نگرفته است منبع: یورو نیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- "تدروس آدهانوم" مدیر کل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به بالا بودن آمار کرونا در کل دنیا گفت: اکنون کرونا در ۲۱۳ کشور جهان شیوع یافته و همچنان شاهد قربانیان بالایی در کشورها هستیم، اما هنوز به اوج شیوع کرونا و همه گیری این ویروس در دنیا نرسیده ایم.

وی افزود: متأسفانه با آمار بالایی از مرگ و میرها در دنیا مواجه هستیم. برخی کشورها هم چون امریکا و ایتالیا تلفات بیشتری داشتند و کنترل این ویروس از دسترس شان خارج شده است. هر چند اخیراً میزان ابتلاء هم چنان بالا بوده است، اما در زمینه مرگ و میر با ثبات بیشتری مواجه هستیم و این طور که از اوضاع برمی‌آید تا حدی بدن افراد در برابر این ویروس مقاوم شده است، اما هم چنان خطر مرگ وجود دارد و باید افراد مراقبت های بهداشتی را رعایت کنند.

"تدروس آدهانوم" با بیان این که هیچ فردی در برابر ابتلاء به کرونا در امان نیست و خطر مرگ برای همه وجود دارد، گفت: "ژائیر بولسونارو" رئیس جمهوری برزیل نیز به کرونا مبتلا شده است. نمی توان گفت افراد و چهره ها به کرونا مبتلاء نمی شوند. همه باید مراقب باشند تا مبتلاء نشوند.

بر اساس آخرین آمار می توان گفت در جهان ۵۴۶ هزار و ۶۳۷ نفر به کرونا مبتلاء شده اند و تا کنون ۶ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۳۵۰ نفر بهبود یافته اند.

متأسفانه یکی از دلایل ابتلای بالای افراد  در جوامع انسانی، سرعت انتقال بالای این ویروس است که به سرعت منتقل می شود و در مدت زمانی کوتاه، افراد زیادی را درگیر می کند.

اخیراً نیز پزشکان به نتایجی دست یافته اند که نشان از آن دارد که نه تنها سطوح مختلف و اجسام بلکه از طریق هوا نیز امکان انتقال کرونا وجود دارد.

از این رو باید حتماً پس از خروج از منزل افراد از ماسک استفاده کنند و نسبت به این موضوع بی توجه نباشند تا جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

 

چهارشنبه ۸ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۸ تیر ۱۳۹۹)