کد خبر : 250250 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير - 16:57
امکان انتقال کرونا از فاصله 10 متری! منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- به گفته "لیدیا موراواسكا" متخصص بهداشت بین المللی باید از افراد مبتلا به کرونا تا 10 متر فاصله فیزیکی داشت؛ چرا که تحقیقات اخیر ثابت کرده که این ویروس از فرد مبتلا در صورت عطسه یا سرفه تا فاصله 10 متری قابل انتقال است.

وی افزود: صحبت کردن و ارتباط نزدیک با افراد مبتلا به کرونا باید به طور کل قطع شود. البته در شرایط کنونی با توجه به این که برخی افراد ناقل هستند و علائم ظاهری ویروس کرونا را ندارند شناسایی موارد سخت است و برای این منظور باید با همه افراد ضمن رعایت فاصله فیزیکی حداقل 8 الی 10 متری ارتباط برقرار کرد.

پروفسور "موراواسكا" گفت: ویروس کرونا قدرت ماندگاری بالایی بر روی سطوح دارد و باید افراد در استفاده از اجسام مختلف از جنس های متفاوت دقت داشته باشند که دست های شان را ضد عفونی کنند. علاوه بر این با توجه به قدرت ماندگاری این ویروس در هوا بهتر است که افراد در هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند تا ریسک ابتلای شان کاهش یابد.

وی در ادامه راهکارهایی برای به حداقل رساندن میزان انتقال کرونا از طریق هوا عنوان کرد:

1) امکان تهویه کافی و مؤثر هوای محیط به خصوص در ساختمان های عمومی، محیط کار، مدارس، بیمارستان ها و خانه های مراقبت از سالمندان را فراهم کنید.

2) تا زمانی که در بیرون از منزل هستید باید هم چنان ماسک را بر روی صورت داشته باشید و جا به جا نکنید.  

 3) از ازدحام جمعیت به ویژه در حمل و نقل عمومی و ساختمان های عمومی خودداری کنید. 

پروفسور "موراواسكا" اظهار داشت: خوشبختانه موارد مذکور قابل اجرا هستند و هم چنین پرهزینه نیستند. به عنوان مثال، مراحل ساده مانند باز کردن در و پنجره می تواند سرعت جریان هوا را در بسیاری از ساختمان ها به طرز چشمگیری افزایش دهد. بسیاری از افراد نیز مراقبت های بهداشتی را رعایت و روی شست و شوی دست ها تمرکز و مسافت اجتماعی را حفظ می کنند.

 

دوشنبه ۶ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۶ تیر ۱۳۹۹)