کد خبر : 250244 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير - 14:02
براساس داستانی از مثنوی معنوی بازی «طوطی و بقال» در کانون پرورش فکری تولید می‌شود بازی رومیزی کارتی «طوطی و بقال» که بر اساس داستانی از مثنوی معنوی مولانا طراحی شده است، به زودی در کانون پرورش فکری به تولید انبوه می‌رسد.

نوآوران آنلاین- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تازگی ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی و ادبیات معاصر از مجموعه «میز بازی ایرانی» را طراحی کرده است که بازی رومیزی کارتی «طوطی و بقال» با طراحی عماد ارغند یکی از این بازی‌هاست.

طراح بازی «طوطی و بقال» در مورد این محصول توضیح داد: این بازی با هدف تمرین مشاهده و پرداختن به استدلال قیاسی در قالب جمعی طراحی و ارائه شده است.

عماد ارغند افزود: مثنوی معنوی مولانا، در بردارنده حکایت‌های زیادی است که ضمن ارائه مفاهیم عمیق اخلاقی و عرفانی، بسیار خلاقانه و شیرین و همراه با شخصیت‌پردازی‌ها و فضاسازیی‌هایی دقیق و الهام‌بخش سروده شده است.

او یادآور شد: حکایت «طوطی و بقال» نیز با محوریت مفاهیم قیاسی و داشتن شخصیت‌های متنوع و یک‌پارچه در فضای داستانی، اجزای مناسبی را برای الهام گرفتن و طراحی یک سرگرمی، بازی و اسباب‌بازی فراهم کرده است.

ارغند با اشاره به راه‌کارهای مؤثر برای پذیرش بیشتر سرگرمی‌های ایرانی از سوی مخاطبان خاطرنشان کرد: ایجاد پذیرش و جلب توجه مخاطب، در عرضه‌ی هر محصول یا خدماتی، ضمن رعایت کیفیت و ارائه و ابراز صحیح و درخور، توجه به تجربه‌ی مخاطب در موضوع مورد نظر از یک سو، و پرداختن به ریشه‌ها و اصالت در شکل‌گیری یک محصول از سویی دیگر بسیار حائز اهمیت است.