کد خبر : 250168 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير - 18:22
رفع مشکلات مردم در سایه همراهی قوا علی صوفی/ فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- به طور معمول در شرایطی که نمایندگان مردم و ترکیب کابینه از دو جریان متفاوت سیاسی باشند تا حدی روابط تحت تأثیر تفاوت جناحی قرار می گیرد، اما نباید اجازه دهیم این اختلافات رنگ و بوی جدی بگیرد و در زندگی مردم نقش  پر رنگی ایفا کند.

هر چه روابط میان قوا بیشتر مبتنی بر تعامل باشد شرایط بهتری در جامعه حاکم خواهد بود و مشکلات در سایه همراهی یک دیگر رفع خواهند شد، اما اگر بر عکس مسؤولان با در نظر داشتن منافع حزبی و جریانی شان قدم در عرصه انجام تعهدات شان بردارند و در این مسیر تنها یک هدف یعنی دستیابی به منافع جریان سیاسی شان را دنبال کنند نمی توان آینده درخشانی را برای کشور تصور کرد.

تأمل پیرامون این نکته بسیار مهم ضروری است که نباید مسؤولان با نگاه جناحی  به وظایف و مسؤولیت های شان بنگرند.

در عرصه خدمت به مردم باید همه نگاهی فراجناحی داشته باشند و تفاوت ها را نادیده بگیرند. در غیر این صورت نمی توانند راه پر فراز و نشیب اداره امور کشور را به خوبی طی کنند.

در شرایط کنونی از یک سو تحریم ها مشکلاتی را ایجاد کرده است و معیشت مردم را تحت تأثیر قرار داده و از دیگر سو نیز کرونا با اقتصاد ایران کاری کرده است که تا سال ها باید به جبران تبعات و پیامدهای منفی این ویروس بپردازیم.

البته نمی توان گفت رکود عمیق فعلی ناشی از کروناست؛ چرا که پیش از ورود این ویروس به کشور ما نیز مشکلات اقتصادی به طور گسترده وجود داشتند، اما اکنون در سایه بی تدبیری در کنترل کرونا بسیاری از مشاغل در اقتصاد ما زیان های سنگینی را متحمل شدند.

در ادامه این زیان ها بسیاری از بنگاه های اقتصادی و اصناف تعطیل و فعالان شان بیکار شدند؛ این در حالی است که اگر اقتصاد ما در داخل از مدیریت قوی و با درایت برخوردار بود اکنون این شرایط ایجاد نمی شد.

در چنین وضعیتی بیش از پیش ضرورت وحدت میان مسؤولان و حرکت در مسیر تعالی کشور ملموس و محسوس است.

از این رو باید تمامی دستگاه ها فارغ از مرزبندی های جناحی و سیاسی قدم در میدان رفع مشکلات اقتصادی بگذارند.