کد خبر : 250160 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۴ تير - 14:45
مصونیت در برابر ابتلاء به کرونا در افراد سرماخورده! منبع: مدیکال اکسپرس/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- ویروس کرونا اکنون بسیاری از معادلات جهانی را به هم ریخته است و از این رو در همه کشورها پزشکان در تلاش برای یافتن راهی برای تضعیف این ویروس هستند.

در بسیاری از کشورها روح و روان مردم تحت تأثیر ترس از ابتلاء به کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است و این هراس نگرانی هایی را به دنبال داشته است.

در حال حاضر باتوجه به تبعات گسترده ای که کروناویروس دارد بسیاری از محققان در آزمایشگاه ها و با بررسی نمونه ها سعی می کنند هر چه سریع تر راهی برای درمان این ویروس بیابند.

تا کنون به طور قطعی موفقیتی در تولید واکسن برای کرونا کسب نشده است و هم چنان مطالعات در این خصوص ادامه دارد.

برخی پزشکان معتقدند که ابتلاء افراد به سرماخوردگی تا حدی می تواند موجب مقاوم شدن بدن شان در برابر کروناویروس شود، البته در اعتبار این علمی این ادعا باید شک کرد؛ چرا که هنوز فرضیات علمی صحیح این ادعا را تأیید نکرده اند.

آن ها اعتقاد دارند که سرماخوردگی موجب می شود سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس های ورودی به بدن مقاوم تر شوند و به این ترتیب کرونا تأثیر چندانی بر آن ها نخواهد داشت.

این محققان به سلول‌های (T) که نوعی گلبول سفید هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، اشاره می کنند و می گویند که در صورت بروز سرماخوردگی این سلول ها آغاز به تولید پادتن‌هایی برای مقابله با ویرویس می کنند و نهایتاً بدن در برابر همه نوع ویروس مصونیت می یابد.

محققان برای اثبات ادعای خود 185 نفر از افراد را مورد بررسی قرار دادند که از این میان 81 درصدشان با وجود این که در معرض ویروس بودند، اما آلوده نشدند و علت را وجود سلول های (T) در آن ها عنوان کردند.

این سلول در هنگام سرماخوردگی در بدن آغاز به کار و تکثیر می کند و به همین دلیل محققان ابتلاء به سرماخوردگی را نوعی مقاومت و مصونیت در برابر ابتلاء به کرونا ویروس عنوان می کنند.

 

شنبه ۴ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۴ تیر ۱۳۹۹)