کد خبر : 249857 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير - 22:50
افزایش سرمایه بانک های امریکا در بحران کرونا ! منبع: (CNBC) / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- همزمان با شیوع کرونا و انتشار اخباری دال بر زنده ماندن کرونا بر روی سطوح کاغذی، استفاده از اسکناس های کاغذی تا حد زیادی در مبادلات میان افراد  کاهش یافت.

به این ترتیب بخش زیادی از درآمد و سرمایه مردم به سمت بانک ها سرازیر شد.

درحقیقت مردم از ترش ابتلاء به کرونا از طریق اسکناس های کاغذی، پول نقد نزد خود نگه نداشتند و همه نقدینگی شان را در اختیار بانک ها به امانت قرار دادند.

از دیگر سو با توجه به دریافت حمایت های مالی از دولت به دلیل شرایط کرونایی و هم چنین پرداخت بیمه بیکاری به شهروندان امریکایی تا حد زیادی نقدینگی آن ها افزایش یافت و پول شان را در بانک ها سپرده گذاری کردند.

در نتیجه این اتفاق اکنون شاهد افزایش چندین برابری سرمایه بانک ها هستیم. تا جایی که (FDIC) که شرکت بیمه سپرده فدرال است اعلام کرده است: شاهد ۲ تریلیون دلار سرمایه گذاری جدید در بانک های آمریکایی هستیم و این رقم تا کنون سابقه نداشته است.

بر این اساس می توان گفت بانک های امریکایی به دلیل استقبال بیش از اندازه مردم برای سپرده گذاری با موجی از نقدینگی مواجه شدند  که کرونا آن را رقم زده است.

حتی در برخی موارد عنوان می شود که سطح سرمایه گذاری در طول یک ماه (در دوران کرونا) با سپرده گذاری به اندازه یک سال (پیش از شیوع کرونا) در بانک ها برابری می کند.

شهروندان امریکایی در شرایط کنونی بانک ها را بهترین محل برای نگهداشت سرمایه شان دانسته اند و این بهترین فرصت برای بانک های این کشور است که با حجم زیادی از سرمایه مردم مواجه شده اند و می توانند از این شرایط برای تقویت طرح های سودآور استفاده کنند.

بالا رفتن سپرده های مردم در بانک های امریکایی در کنار فوایدی که برای بانک ها دارد، اما چندان به نفع سپرده گذاران نخواهد بود؛ چرا که احتمال کاهش نرخ سود تعلق گرفته به سپرده های شان نزد بانک ها وجود دارد و در چنین شرایطی آن طور که انتظار داشتند قادر نخواهند بود سودآوری کنند.

چهارشنبه
۲۴ ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با ۴ تیر ۱۳۹۹)