کد خبر : 249844 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير - 16:46
کرونا را سیاسی نکنید منبع: Deutsche Welle / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- طی هفته های اخیر اظهارات تند و تیزی از سوی ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا علیه سازمان بهداشت جهانی مطرح شد.

ترامپ تهدید کرده بود که بودجه این سازمان را قطع می کند و نهایتاً نیز این اقدام را عملی کرد و اکنون با توجه به این که در شرایط بحرانی در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان قرار داریم، قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

این در حالی است که اکنون باید همه کشورها به دور از مرزبندی های سیاسی به کنترل کرونا بپردازند تا این ویروس سریع تر از بین برود.

از زمان ورود این ویروس به کشورهای دنیا همه با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدند که اقتصادشان را دچار آسیب های فراوانی کرد.

به همین جهت بهتر است همه کمک کنیم تا بدون در نظر داشتن مرزهای سیاسی و جغرافیایی این ویروس را نابود کنیم.

"تدروس آدهانوم گبریسوس" دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در این خصوص می گوید: فراموش نکنیم که کرونا هم چنان هست و در حال شیوع است. پس باید همه کشورها اقدامات کنترل کننده ای در زمینه مقابله با کووید 19 انجام دهند؛ چرا که هم چنان این ویروس قربانی می گیرد و روز به روز بر شمار مبتلایان در سراسر دنیا افزوده می شود.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی هم چنین به آغاز موج دوم کرونا در کره جنوبی اشاره کرد و افزود: شمار قربانیان کرونا ویروس جدید به ۴۷۴ هزار و ۳۳۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۹ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۶۳ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است که با توجه به بالا بودن آمار ضروری است همه کشورها کمک کنند تا این ویروس از بین برود.

"تدروس آدهانوم گبریسوس" با تأکید بر این که نباید کرونا را سیاسی کنید، اظهار داشت: کرونا اکنون در حال همه گیری است و در چنین وضعیتی ترامپ فرصت را برای قطع بودجه سازمان ملل مناسب دیده که این امر آسیبی به مراتب شدیدتر از کووید 19 به جوامع وارد می کند. این طور که به نظر می رسد کرونا هم چنان باقی خواهد ماند و تا مدت ها شاهد تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی این ویروس بر جوامع خواهیم بود.

سه شنبه ۲۳ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۳ تیر ۱۳۹۹)