کد خبر : 249814 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲ تير - 22:34
تشخیص دقیق کرونا از طریق بزاق دهان؛ در عرض 25 دقیقه منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- کرونا، ویروس جدیدی است که این روزها در همه کشورهای دنیا گسترش یافته است و تا کنون درمان قطعی برای آن کشف نشده است.
بهترین راه برای به حداقل رساندن تلفات این ویروس، پیشگیری است که این امر از طریق حفظ فاصله فیزیکی بین افراد محقق می شود.
محققان در حال حاضر در تلاش برای ساخت واکسنی هستند تا بتوانند با کمک آن شیوع گسترده کرونا را در کشورهای مختلف ریشه کن کنند تا بیش از این شاهد قربانیان کووید 19 نباشیم.
ساخت واکسن برای چنین ویروسی مستلزم صرف زمان و مطالعات گسترده روی نمونه های مبتلا شده است.
به تازگی محققان به موارد جدیدی از این ویروس دست یافتند. برای نمونه می توان به بیماران مبتلا به آسم اشاره کرد که پیش تر عنوان می شد جزء گروه های پر خطر در معرض کرونا هستند و باید مراقب باشند تا مبتلا نشوند. چرا که کرونا مستقیماً ریه و دستگاه تنفسی را هدف قرار می دهد؛ در حالی که اخیراً نتیجه برخی پژوهش ها حاکی از آن است که آسم، فاکتور خطرزایی در مواجهه با کرونا نیست.
هم چنین اخیراً محققان به این نتیجه دست یافته اند کرونا در برخی موارد با علائمی هم چون دل درد در افراد ظهور یافته است.
با توجه به علائم مختلفی که این روزها در افراد مبتلا به کرونا بروز یافته است، به این نتیجه رسیده ایم که تنها علامت این ویروس در دستگاه تنفسی بروز نمی یابد.
"شیونوگی" شرکت داروسازی ژاپنی است که این روزها با کمک دانشگاه ‌های این کشور در حال انجام آزمایشاتی برای تشخیص بهتر و سریع تر کروناست.
این شرکت در تلاش است تا از طریق بزاق دهان بتواند موارد کرونا ویروس را تشخیص دهد تا هر چه سریع تر افراد، مراحل درمان را آغاز کنند و شانس زنده ماند شان افزایش یابد.  
در این روش که شناسایی کرونا در بدن افراد را در عرض 25 دقیقه مشخص می کند و از دقت بالایی برخوردار است، به بزاق دهان افراد یک ماده شیمیایی اضافه می کنند که در صورت تغییر رنگ می توان به وجود کرونا پی برد.
البته آزمایش ترشحات مخاط بینی نیز راه دقیق تر دیگری است که محققان در این زمینه نیز در تلاش هستند تا با آزمایش بر روی نمونه های انسانی بتوانند در عین شناسایی راه های دقیق برای تشخیص کرونا با انجام آزمایشاتی ساده بتوانند در مدت زمانی کم ابتلای افراد به کرونا را تشخیص دهند.

 

سه شنبه 23 ژوئن 2020
(برابر با 3 تیر 1399)