کد خبر : 249652 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ خرداد - 13:09
امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی با شرایط خاص س از گذشت سه ماه از تعطیلی کتابخانه ملی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان استفاده از تالارهای مطالعه کتابخانه ملی با حفظ چارچوب‌های بهداشتی و شرایط خاص مهیا شده است.

نوآوران آنلاین- بر اساس خبر رسیده از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مرحله اول بازگشایی کتابخانه ملی ایران از تاریخ ۱۷ خردادماه انجام شد و در مرحله دوم از امروز (سه‌شنبه ۲۷ خردادماه) آغاز و اجرایی می‌شود امکان استفاده از تالارهای مطالعه با حفظ چارچوب‌های بهداشتی و تمهید شرایط مناسب محقق خواهد شد.

بر این اساس، شرایط بازگشایی تالارها به این شرح اعلام می‌شود:

۱- از تاریخ ۲۷ خردادماه، تالارهای تخصصی و عمومی کتابخانه ملی ایران تنها برای اعضای پژوهشی قابل استفاده است. (نوع عضویت مراجعین بر روی کارت درج شده است.)

۲- به منظور رعایت چارچوب‌های بهداشتی، ورود هر گونه منبع به داخل تالارهای عمومی و تخصصی (به جز چند برگ کاغذ، خودکار یا مداد و رایانه شخصی) ممنوع است و تقاضا می‌شود اعضای محترم از آوردن جزوه‌ها و کتاب‌های شخصی خود برای استفاده در تالارهای عمومی و تخصصی خودداری کنند.

۳- ساعات ارائه خدمات از ۸ صبح تا ۱۶ خواهد بود.

۴- علاوه بر روزهای اداری هفته، روزهای پنجشنبه و جمعه و سایر ایام تعطیل نیز امکان استفاده از تالارها وجود خواهد داشت.

۵- به منظور حفظ سلامت اعضا و کارکنان کتابخانه ملی، رعایت چارچوب‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا الزامی است و ضروری است همه مراجعان کتابخانه ملی از ماسک یا شیلد استفاده کنند.

 ۶- بدیهی است طی روزهای آینده و به صورت تدریجی دامنه سرویس‌دهی به اعضای کتابخانه ملی افزایش خواهد یافت.