کد خبر : 249235 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۵ خرداد - 18:27
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) منابع: الجزیره/ سانا (ترجمه: روزنامه نوآوران)

الجزیره:
امسال مراسم سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به دلیل همه گیری کرونا لغو شد و رهبر انقلاب اسلامی طی سخنرانی زنده تلویزیونی، با مردم صحبت کردند.
ایشان در این سخنرانی تلویزیونی با بیان این که مطالبات معترضین در ایالات متحده مطالبات همه مردمی است که استکبار آمریکا را تحمل کرده اند، گفتند: «تحولات اخیر حقیقت سیاست های آمریکا را نشان داد».
آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: «این روزها آمریکا در شرایط لرزان زندگی می کند و بدون این که به دلیل جنایاتی که در کشتار مردم مرتکب شده است، عذرخواهی کند به کشتار مردم ادامه می دهد».
آیت الله خامنه ای معتقد هستند اقدامات پلیس آمریكا در قبال شهروند آمریكایی تبار افریقایی “جورج فلوید” و قتل او چیز جدیدی نیست، بلكه مظهر ماهیت سیستم آن نسبت به سایر مردمان؛ به ویژه در سوریه، عراق، افغانستان و ویتنام است.
رهبر انقلاب اسلامی ایران با بیان این كه سیاست های دولت آمریكا گرایش رهبران این كشور را نشان می دهد، تأكید كردند: «گفته جوان فلوید یعنی "بگذار من نفس بكشم" خواسته همه مردمی است كه با دشمنی و بی عدالتی آمریكا در سراسر جهان رو به رو هستند».

سانا:
هم چنین در گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی خود به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) تأکید کردند آن چه امروز در شهرهای آمریکا رخ می‌دهد، بروز واقعیت‌هایی است که نشان داده نمی‌شد و چیز جدیدی نیست. این همان لجن‌های ته حوض است که بالا آمده است.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم چنین نوشته است: رهبر ایران عنوان کردند که دولت آمریکا مردم را می‌کشد و با این وجود از حقوق بشر سخن می‌گوید. امام خمینی نشان دادند ابرقدرت‌ها ضربه‌ پذیر و شکست‌ پذیر هستند.

۳ ژوئن ۲۰۲۰
(برابر با ۱۴ خرداد ۱۳۹۹)