کد خبر : 249205 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد - 11:00
پرداخت ۳۶۲هزار فقره تسهیلات از ابتدای سال 99توسط بانک مهر ایران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای سال۹۹ بیش از ۳۶۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۳۴ هزار و ۶۵۰ ميليارد ريال پرداخت کرده است و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال جاري اين رقم به ۳ميليون فقره تسهيلات برسد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، به نقل از اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ فعاليت بانک‌ها و موسسات قرض‌الحسنه در سال‌هاي اخير رونق بسياري يافته است. در شرايطي که بانک‌‌ها تمايلي به تامين مالي خرد از خود نشان نمي‌دهند اين بانك‌هاي قرض‌الحسنه هستند كه با انجام اين كار به بخش عمده‌اي از افرادي كه براي حل مشكلات خود به مبالغ بسيار كمي نياز دارند، كمك مي‌كنند. اگر طي سال‌هاي گذشته در كشور ما توجه ويژه‌اي به سنت قرض‌الحسنه مي‌شد ما مي‌توانستيم اين برند را در سطح جهاني به نام خودمان ثبت كنيم كه در اين زمينه كوتاهي‌هايي صورت گرفت ولي امروز بانك‌هاي قرض‌الحسنه نه تنها در داخل كشور به جايگاه مطلوبي رسيده‌اند بلكه در سطح جهاني هم عملكرد بسيار خوب خود را اثبات كرده‌اند.

بانک مهر ایران، یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور است كه طي ۱۳سال فعاليت خود توانسته است جايگاه خود را در نظام بانكي ايران با عملكرد مثبت و همكاري گسترده‌ با موسسات و بنيادهاي مختلف از جمله كميته امداد، بهزيستي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي تثبيت كند و با تامين مالي خرد به افراد نقش مهمي در كمك به اقشار ضعيف جامعه ايفا كرده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین در سال گذشته با کسب عنوان برترین بانک اسلامی در جهان عملکرد خود را در رعايت اصول قرض‌الحسنه و برقراري عدالت و كاهش فقر ثابت كرده است.
بانک مهر ایران در سال ۹۸ رشد منابع ۷۴درصدی را تجربه کرده است و نسبت مطالبات به مصارف این بانک هم در سال گذشته ۰.۷درصد بوده که مانند همه سال‌های گذشته به يك درصد نرسيده است.

پرداخت ۳۶۲ هزار فقره تسهیلات از ابتدای سال ۹۹
بانک مهر ایران از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۳۶۲ هزار فقره تسهیلات به مبلغ  ۳۴ هزار و ۶۵۰ میليارد ريال پرداخت کرده است که بيش از تعداد تسهيلاتي است كه بانك در كل سال ۹۱ پرداخت كرده است. پيش‌بيني مي‌شود تعداد تسهيلات پرداختي بانك تا پايان سال به ۳ميليون فقره برسد.

سپرده‌های بانک ۹ میلیونی شد
تعداد کل سپرده‌های بانک مهرایران پس از ۱۲سال فعالیت در پایان سال ۹۸ به ۹ميليون فقره رسيد که سهم سال۹۸ از اين تعداد يک ميليون و ۱۶۴هزار فقره سپرده بوده است و شايان ذكر است كه بانك مهر ايران فعاليت خود را در سال۸۶ تنها با حدود ۶۰۰مشتري آغاز كرد.

مبلغ تسهیلات پرداختی بانک دو برابر شد
بانک مهر ایران در سال ۹۸، ۲میلیون و ۳۱۷هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۲۵هزار ميليارد ريال پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. اين بانک در سال۹۷ حدود يك ميليون و دويست هزار فقره تسهيلات پرداخت كرده بود.

حضور پررنگ در عرصه بانکداری الکترونیک
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته به دنبال تاکید ویژه‌ای که بر هوشمندسازي اقتصاد مي‌شد و با توجه به اينکه بانكداري الكترونيك بخش عمده‌اي از اين هوشمندسازي را شامل مي‌شود با معرفي ابزارهاي مختلف گام بلندي در الكترونيكي كردن فعاليت خود برداشت.
مهم‌ترین طرح بانک در این زمینه رونمایي از سامانه ميعاد بود که از طريق آن استفاده از کاغذ به طور کامل از فرايندهاي اجرايي بانك حذف شد.
افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین، محاسبه و دریافت اقساط هم از ديگر امکانات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در زمينه گسترش بانکداري الکترونيك است.

احیای قدرت خرید مشتریان با «کالا کارت»
به دنبال شیوع ویروس کرونا قدرت خرید بسیاري از مردم کاهش يافت و با مشکل مواجه شد. بسياري از کارشناسان توزيع كارت‌هاي اعتباري را در اين شرايط پيشنهاد مي‌كردند. در همين زمان بانك مهر ايران با رونمايي از طرح كالا كارت خود قدرت خريد تضعيف شده مشتريان خود را احيا كرد. كالا كارت مهر ايران كه يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي اعتباري بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در سال۹۸ بود يك طرح خريد اعتباري و اقساطي كالا است كه در راستاي حمايت از رونق توليد و اشتغال زايي و همچنين افزايش قدرت خريد مردم كشورمان طراحي شده است.