کد خبر : 249201 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ خرداد - 10:24
تلاش برای بازگشایی چشمه‌های آب گرم اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از تلاش برای بازگشایی چشمه‌های آب گرم و معدنی در این استان با ظرفیت محدود خبر داد.

نوآوران آنلاین-طبق گفته استاندار اردبیل قرار بود مراکز آب گرم و چشمه‌های آب معدنی این استان از روز دوشنبه، ۱۲ خردادماه بازگشایی شوند، اما نادر فلاحی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: هنوز زمان بازگشایی این مراکز مشخص نشده و تعیین این زمان به تایید ستاد مبارزه با کرونا منوط شده است، اما استاندار مجوز بازگشایی را صادر کرده است.

او درباره احتمال بازگشایی این مراکز همزمان با تعطیلات پایان هفته، اظهار کرد: ما شدیدا از سوی مردم برای بازگشایی این مراکز تحت فشار هستیم. قرار بود چشمه‌های آب گرم و معدنی با نظر استاندار از امروز، ۱۲ خردادماه بازگشایی شوند، اما فعلا منتفی شده است تا نظر ستاد مبارزه کرونا در استان اردبیل اعلام شود. این مجموعه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده پذیرش مسافران هستند.

او افزود: در اردبیل نزدیک ۳۰ چشمه آب معدنی وجود دارد که همزمان با شیوع ویروس کرونا از حدود چهار ماه پیش تعطیل شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: در صورت تایید ستاد مبارزه با کرونا در استان، چشمه‌های روباز با ۲۰ درصد ظرفیت و مراکز آب گرم و معدنی روبسته با ۱۰ درصد ظرفیت و در ساعت‌های محدود بازگشایی می‌شوند. پروتکل بازگشایی این مراکز با همکاری ستاد مبارزه با کرونا تدوین و اجرا می‌شود، ضمن این‌که افراد پیش از ورود، غربالگری و تب‌سنجی خواهند شد.

فلاحی با بیان این‌که در استان اردبیل هیچ نوع محدودیتی برای سفر در تعطیلات نیمه خردادماه اعمال نمی‌شود، گفت: تمام تاسیسات گردشگری و مراکز توریستی استان بازگشایی شده‌اند و استان اردبیل بویژه پل معلق مشکین‌شهر، تله کابین و پیست اسکی، بومگردی‌ها و رستوران‌های محلی آماده پذیرش مسافران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

او درباره هشدارهایی که در ارتباط با محدودیت سفر در شرایط کرونا داده می‌شود، بیان کرد: اکیپ‌های نظارتی در استان تشکیل شده و تاسیسات گردشگری سعی می‌کنند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن این‌که ما متولی گردشگری هستیم و سعی می‌کنیم متناسب با وظایف خود رفتار کنیم و به مسافران خدمات بدهیم. شهرهای توریستی استان اردبیل چهار ماه تعطیل بوده‌ و خسارت مالی سنگینی را متحمل شده‌اند و اکنون آماده پذیرش مسافر هستند. علاوه بر این مگر در این مدت بازار و مترو تهران و مراکز پرتردد تعطیل بوده‌اند که انتظار دارند دیگر مجموعه‌ها به تعطیلی خود ادامه دهند؟

محمدمهدی گویا ـ معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ـ ۲۱ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از سرعین، بر ادامه تعطیلی مراکز آب گرم معدنی تا اعلام وضعیت عادی تاکید کرده و گفته بود: سلامت مردم خط قرمز وزارت بهداشت کشور است.

طبق آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان تا کنون به ۲۸۰۹ نفر رسیده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ۲۵ اردیبهشت‌ماه گفته بود: این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد اما با تلاش‌های انجام‌شده روند بیماری رو به کاهش است.

انتهای پیام