کد خبر : 249195 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد - 18:38
بازیابی امید؛ وابسته به عملکرد مجلس حمیدرضا صالحی/ عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست در شرایط کنونی، مجلس شورای اسلامی به عنوان تنها نهاد قانونگذاری در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این نقش بی بدیل ناشی از جایگاه بالای این قوه است.

از این رو ضروری است متناسب با این اهمیت، اقداماتی در راستای تحقق وعده های نمایندگان یعنی بهبود وضعیت معیشت مردم و حل مسائل اقتصادی کشور است، صورت گیرد. تدابیری که در این دوره از مجلس، نمایندگان مردم در زمینه عبور از بحران های موجود می اندیشند نقش بسیار مهم و حیاتی دارد.

در حال حاضر همه نگاه ها به سمت عملکرد مجلس یازدهم است که چگونه نمایندگان مردم قادر به حل مسائل خواهند بود. در حقیقت باید گفت شرایط حساس کنونی، رسالت وکلای مردم را سنگین تر می کند و آن ها باید با دقت و تلاش ویژه ای قدم در این عرصه بسیار مهم بگذارند؛ چراکه هر گونه بی توجهی به امور مهم مردم در تصویب قوانین، اتفاقات تلخ و غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.

قوانینی که قرار است طی 4 سال آینده وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانند تأثیر مستقیمی بر معیشت مردم خواهد داشت.

از این رو ضروری است که یکی از راهبردهای اصلی مجلس یازدهم، انجام کار کارشناسی پیش از تصویب قوانین باشد.

ترکیب مجلس کنونی جوان تر از سایر مجالس است و به نظر می رسد که پر قدرت در مسیر رفع کاستی ها گام های استواری برمی‌دارند.

اگر در مجلس یازدهم شاهد حذف قوانین دست و پاگیر و در مقابل آن، تصویب طرح ها و لوایحی برای افزایش قدرت خرید مردم و تقویت بخش های تولیدی باشیم، قطعاً امید از دست رفته در جامعه بازیابی خواهد شد.