کد خبر : 249102 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد - 19:23
کشور تاب بروز تنش میان جریان ها را ندارد احمد شیرزاد/ نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- کشور ما امروز در شرایطی قرار دارد که از یک سو نبود سیاست های مناسب موجب شده تا شرایط بدی از نظر اقتصادی حاکم شود و از دیگر سو نیز بروز اتفاقاتی همچون گسترش کرونا چنان رکودی در کشور حاکم کرده است که باید گفت ادامه شرایط واقعاً دشوار شده است.

در چنین شرایط دشواری مسؤولان باید کنترل اوضاع را به دست گیرند و اجازه ندهند که مسائل جزئی مانع رسیدگی به امور مهم کشور شود.

در وضعیت فعلی باید اهتمام قوای سه گانه بر این امر معطوف شود که رضایت مردم حاصل شود و زمینه نارضایتی ها از بین برود.

در حال حاضر قوه مقننه با نمایندگان جدید فعالیتش را آغاز کرده است و وکلای مردم باید در کنار سایر قوا در راستای رفع کاستی ها تلاش کنند.

بی توجهی به امور مهم مردم قطعاً نارضایتی هایی به دنبال خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی رویگردانی مردم نسبت به جریان اصلاح طلب در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی این بود که مردم اعتمادشان را به این جریان از دست دادند.

علت اصلی این امر عملکرد نامزدهایی بود که با حمایت اصلاح طلبان وارد مجلس شدند.

اگر نمایندگان فعلی نیز نتوانند از عهده تحقق مطالبات مردم برآیند و اقدام مثبتی در کارنامه اجرایی شان نداشته باشند، قطعاً اصولگرایان نیز دچار این مشکل خواهند شد و در آن زمان کلاً مردم نسبت به جریان های سیاسی بی اعتماد می شوند.

البته این بی اعتمادی نهایتاً به سایر بخش ها و کلیه مسؤولان کشور تسری می یابد و نمی توان انتظار داشت که افکار عمومی نگاه مثبتی به آینده کشور داشته باشند.

کشور ما دیگر تاب بروز مشکلات جدید همچون تنش میان احزاب و جریان های سیاسی را ندارد و باید در زمینه سیاسی به گونه ای عمل شود که وحدت و یکپارچگی ملی خدشه دار نشود.

جریان های سیاسی باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که تخریب جناح دیگر و بروز اختلاف میان آن ها آشفته کردن وضع کشور را به دنبال خواهد داشت و توجیه پذیر نیست.