کد خبر : 249046 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد - 02:13
ترجمه اختصاصی نوآوران شمار ناقلان گسترش دهنده کرونا بیش از مبتلایان! سرویس ترجمه نوآوران/ منبع: خبرگزاری "اسپوتنیک"

نوآوران آنلاین- بر اساس نتایج مطالعات صورت گرفته طی هفته گذشته می توان گفت عفونت های بدون علامت "کووید ـ  ۱۹" ممکن است حتی بیشتر از آن ‌چه پیش تر تصور می شد شیوع داشته باشند. این امر، اهمیت رعایت موارد بهداشتی و دوری از اجتماعات را بیش از پیش برجسته می کند.
روز چهارشنبه ۲۷ مه ۲۰۲۰ ( برابر با ۷ خرداد ۱۳۹۹ ) نتایج نخستین آزمایش توسط محققان چینی در مجله ای تحت عنوان "JAMA Network Open" منتشر شد که نشان از آن دارد حدود ۴۲ درصد از بیماران مبتلا به کرونا در ووهان چین بدون هیچ گونه علامتی بودند.
 ۷۸ بيمار در همان بيمارستان بستري شده و تحت درمان هاي يكساني قرار گرفتند.
نهایتاً محققان به این نتیجه دست یافتند که ۳۳ بیمار (یعنی ۳/۴۲ درصد) بدون علامت بودند؛ این در حالی ست که ۴۵ بیمار دیگر علائمی مانند تب، خستگی و سرفه خشک داشتند.
این مطالعه همچنین نشان داد بیماران بدون علامت معمولاً زنان ۲۰، ۳۰ و یا ۴۰ ساله هستند.
پژوهشگران همچنین دریافتند افراد بدون علامت ویروس که ناقل آن هستند، در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانند در سطحی وسیع ویروس کرونا را منتقل کنند و گسترش دهند.
این اولین مطالعه ای نیست که میزان بالایی از عفونت های بدون علامت "کویید ـ ۱۹" را نشان می دهد.
مطالعه جدید دیگری که در مجله "Thorax" منتشر شد، نشان از آن دارد اکثریت افرادی که مسافر یک کشتی دریایی بودند و دچار کرونا شدند، هیچ علائمی دال بر ابتلاء به این ویروس نداشتند.
گفتنی ست کشتی مسافربری ناشناسی در اواسط ماه مارس، آرژانتین را ترک کرد که بر اساس تازه ترین یافته ها باید گفت ۵۹ درصد از مسافران این کشتی نتیجه تست شان مثبت بوده است که فقط ۱۹ درصد آن ها دارای علائم بودند.
متأسفانه بسیاری از مردم هنوز این موضوع مهم را درک نکرده اند که افراد بدون علامت نیز می توانند عامل شیوع کرونا باشند.
مردم باید به این نتیجه برسند که استفاده از ماسک و همچنین دوری از تجمعات انسانی می تواند قطع کننده زنجیره ابتلاء به کرونا باشد.
در همین خصوص دکتر "ویلیام شافنر" یک متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه "وندربیلت" در "نشویل" گفته است: "کویید ـ‌ ۱۹" می تواند به راحتی و حتی از طریق بازدم ذرات تنفسی افراد ناقل ویروس کرونا منتقل شود.

۲۰۲۰/۰۵/۲۸
(برابر با پنج شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹)