کد خبر : 248882 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت - 19:16
بیکاری؛ درد بی درمان این روزهای مردم حمیدرضا صالحی/ عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- نبود فرصت های شغلی در ایران بحث امروز و دیروز نیست و از زمانی که به خاطر داریم این مشکل در ایران پررنگ بوده است و اکنون نیز به معضلی تبدیل شده که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. نمی توان گفت در حال حاضر نیروی انسانی در کشور ما از شرایط مطلوبی برخوردارند و احساس امنیت شغلی می کنند.

در حال حاضر از یک سو با بیکاری افراد مواجه ایم و از دیگر سو نیز با نبود امنیت شغلی شاغلان.

در مجموع باید گفت در کشور ما مشکل اشتغال بسیار بحرانی تر از آن است که بگوییم کرونا شرایط بدی را ایجاد کرده است.

این روزها حتی شاغلان نیز نگرانی هایی نسبت به آینده دارند. این نگرانی ها ریشه در نبود مدیریت مناسب بازار کار دارد. در حال حاضر متاسفانه شرایط ناپایداری ایجاد شده است که نمی توان امید به بهبود آن داشت؛ شرایط ناپایداری که خواب از سر همه ربوده و بسیاری از افراد احساس امنیت شغلی نمی کنند.

نسبت دادن تعمیق مشکل بیکاری به کرونا امری اشتباه است و همه می دانند که اصلی ترین عامل در این زمینه عدم تدابیر مناسب دولت بود.

دولت ها هموار در زمینه رفع مشکل اشتغال کوتاهی هایی داشته اند و علی رغم شعارهای زیبا اما تلاش های درخور توجهی نکردند. مردم ما امروزه در شرایط بسیار بدی به سر می برند که باید شرایط برای تامین حداقل نیازهای شان فراهم شود، اما متاسفانه این اصل مهم با وجود همه ضرورتش به فراموشی سپرده شده است. در کنار گرانی های گسترده ای که وجود دارد، بیکاری نیز به درد بی درمان این روزهای مردم ایران تبدیل شده است؛ دردی که همه دولت ها چنین اظهار می کنند که علاجش را می دانند و نسخه رفع این مشکل در دست آن هاست، اما زمان عمل که فرا می رسد همه سیاست های شان بدون نتیجه مطلوب باقی می ماند.