کد خبر : 237583 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۶ فروردين - 15:36
وکیلی: اتهام کتک زدن بازیکنان بخاطر دشمنی برخی با من بود/ خود داورزنی لطمه خورد سرمربی سابق تیم‌ ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: برخی قصد دشمنی با من را داشتند که این چنین شیطنت کردند، البته من هیزم در آتش دشمن نمی‌ریزم و متاسفانه خود داورزنی از این اتفاقات بیشتر لطمه خورد.

نوآوران آنلاین-محمد وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حواشی پیش آمده میان او با فدراسیون والیبال پس از صحبت‌های داورزنی، توضیح داد: نزدیک به ۱۳ سال است که بنده و آقای داورزنی باهم کار کرده‌ایم. هیچگاه هم واقعا مشکلی نبوده و همیشه به عنوان رئیسی کار بلد با او کار کرده‌ام. بعد از پنجمی ما در رقابت‌های قهرمانی جهان نوجوانان، به‌ دوستان هم گفتم با توجه به اینکه‌ مسئولان ما نتیجه‌گرا هستند، شاید جایگاه پنجم از نظر آن‌ها خیلی خوب نباشد، چون در دوره‌های قبل به روی سکو رفته‌ایم. قرارداد من هم تقریبا تا پایان مسابقات جهانی بود و نیازی به برکنار شدن من نداشتند.

او ادامه داد: حتی بعد از آن هم همه چیز به خوبی بین من و داورزنی پیش می‌رفت، از من خواستند که برای زیر نظر داشتن مسابقات کاشان به آنجا بروم. محمدی‌راد هم کاندیدای سمت سرمربیگری تیم نوجوانان بود و یک مقدار من دلخور شدم، اما باز هم از صمیم قلب گفتم که کمک می‌کنم در این‌ مسیر موفق شود، چون محمدی‌راد از شاگردان من بوده‌ است و تجربیاتم را در اختیارش می‌گذارم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال نوجوانان ادامه داد: به یکباره نمی‌دانم چگونه این موضوع ‌مطرح شد که من بازیکنان را کتک می‌زنم! البته بعدا داورزنی گفت که منظور من شما نبوده‌اید. من با آقای داورزنی برزیل، مالزی و ایتالیا رفته‌ام و چگونه ممکن است بعد از این اندازه شناخت، چنین چیزی مطرح شود. به نظر من شیطنتی بود که خود آقای داورزنی از آن بیشتر لطمه خورد. البته این زخمی که به من زده شد با توجه به حمایت بی‌نظیر خانواده والیبال و مردم کشورم التیام پیدا کرد و خداراشکر می‌کنم که زحمات ۳۰ ساله‌ام برای مردم عزیز کشورم پوشیده نبوده است. 

او ادامه داد: شاید اگر این پشتوانه از سوی مردم و خانواده والیبال را نداشتم، زخم عمیقی که خوردم التیام پیدا نمی‌کرد، اما الان کم کم احساس آرامش می‌کنم و دست تک تک همه کسانی که با دید باز زحمات ۳۰ ساله من را دیده و حمایتم کردند را می‌بوسم. خدا می‌داند که هیچگاه این‌کار را نکرده‌ام و فضا هم مثل گذشته بسته نیست و رزومه افراد کاملا آشکار دیده می‌شود. پدر و مادر بازیکنان با من صحبت کرده‌اند و از این‌موضوع‌ متعجب هستند. ما واقعا در حق این بازیکنان پدری کرده‌ایم چون امانت‌هایی در دستان ما بودند، هیچکس این افرادی که حمایت کردند را مجبور نکرده است و تنها به نحوه برخورد ما واکنش نشان داده‌اند و این ارتباط قلبی است.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه برخی قصد دشمنی با او را داشتند، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تنها با این کار بدعتی بد برای آینده صورت‌گرفت. این افراد قبل از اینکه با من دشمنی کنند، به خود آقای داورزنی لطمه زدند. به هر حال او معاون وزیر بوده است. هر انسانی امکان اشتباه دارد و من هم اشتباه کرده باشم معذرت خواهی می‌کنم چون انسان هستم. اکنون‌ نیز یک اشتباهی شده و با عذرخواهی حل‌ می‌شود، اما همیشه معتقدم که اگر آدم‌ها را بکشند، بهتر از تهمت زدن به آن‌ها است. متاسفانه کسانی که به او خط دادند، با خود داورزنی دشمنی کردند. معتقدم که نباید بگذاریم با چنین شیطنت‌هایی والیبال ایران به بیراهه برود، چون همه برای این جایگاه فعلی تلاش کرده‌اند. خداراشکر که المپیک عقب افتاد و والیبال ایران با چنین فضایی راهی میدانی چون المپیک‌ نمی‌شود، من هم سعی می‌کنم در این آتش دشمن هیزم نریزم.  

او افزود: من هیچگاه داورزنی را تخریب نمی‌کنم، اما به نظرم باید تیم کاری او ‌قوی‌تر باشد  و ارتباطش با اهالی رسانه ‌بهتر شود، قبلا او ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشت اما الان اصلا پاسخگوی مسائل مختلف نیست که اگر اصلاح نشود، در ادامه باعث ضرر والیبال می‌شود. مسلما در ادامه هم چهره افرادی که این‌ دشمنی‌ها را کرده‌اند مشخص خواهد شد. از صمیم قلبم‌ می‌گویم که این پنج مدال جهانی من، ارزشش کمتر از حمایتی بود که مردم عزیز کشورم در این 10 روز، از بنده حقیر کردند.

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا در آینده به تیم‌ملی نوجوانان برمی‌گردد؟ اظهار کرد: هیچگاه برای خدمت به والیبال و مردم ایران شرط نمی‌گذارم، اما بهتر است کدورت‌های فعلی برطرف شود. من پست سرمربیگری تیم نوجوانان را به هر قیمتی دوست نداشتم. فعلا شرایط مناسب نیست، مگر آنکه در آینده هر دو طرف به این نتیجه برسند که هدف تنها پیشرفت والیبال بوده است. فکر نکنم به این زودی کاری را انجام دهیم، باید اشتباه‌ها اصلاح شود و قطعا بنده باز هم در صورت نیاز و به عشق مردم آماده خدمت خواهم بودم.