کد خبر : 227412 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند - 12:47
جلسه سرنوشت ساز فدراسیون جهانی برای تعیین تکلیف وزنه برداران المپیکی هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره سرنوشت وزنه برداران المپیکی جلسه ای برگزار خواهند کرد.

نوآوران آنلاینبه نقل از insidethegaes، هیئت اجرایی فدراسیون جهانی وزنه برداری برای بحث در مورد تغییرات در سیستم انتخابی بازیهای المپیک توکیو ۲۰۲۰ تشکیل جلسه خواهند داد.
 
وزنه برداران که امیدوار به حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو هستند ، این هفته خواهند فهمید که بحران کرونا در راه انتخابی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سود آنها بوده است یا به ضررشان تمام شده است. 

امروز و چهارشنبه ، هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) در مورد تغییرات در سیستم انتخابی با به تعویق افتادن یا لغو چند مسابقه مهم بحث خواهند کرد.

تنها یکی از رویدادهای قهرمانی قاره که قرار است در ماه آوریل برگزار می شد باقی مانده است و بقیه رویدادها به دلیل شیوع کرونا لغو شده است. 

روز یکشنبه اعلام شد مسابقات قهرمانی اقیانوسیه در نائورو به تعویق افتاده است و همچون مسابقات قهرمانی آسیا ، اروپا و آفریقا این رویداد نیز لغو شده است. 

اورسولا پاپاندریا ریاست اجلاس دو روزه در لوزان سوئیس را بر عهده دارد اما انتظار می رود که تمام ۲۰ عضو دیگر به دلیل محدودیت سفر ، از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حاضر باشند.

هنگامی که سیستم مقدماتی ترسیم شد ، ورزشکاران موظف بودند در طول دوره ۱۸ ماهه مقدماتی حداقل ۶ مسابقه شرکت کنند  که این رقابت ها لغو شده است و کرونا باعث شد تا رقابت های انتخابی المپیک در رشته وزنه بردرای به سرانجام نرسد. 

به تعویق افتادن و محدودیت های سفرد در پی شیوع کرونا همچنین باعث اختلال در برنامه های تست ضد دوپینگ شده است که این موضوع نیز در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 وزنه‌برداری در مجموع ۱۹۶ سهمیه در المپیک دارد و  هیچ کشوری نمی‌تواند بیش از هشت ورزشکار ، چهار مرد و چهار زن را اعزام کند.