کد خبر : 227404 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند - 10:46
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: انتقال ۳۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران-کرج به آزادراه همت-کرج معاون وزیر راه و شهرسازی، از انتقال ۳۰ درصد از ترافیک آزادراه تهران- کرج به شهید همت-کرج خبر داد.

نوآوران آنلاین- آیین بهره برداری از قطعه ۲ و ۳ آزادراه شهید همت - کرج  حضور حسن روحانی، رییس جمهوری، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات دقایقی پیش آغاز شد.

خیرالله خادمی در این مراسم با بیان اینکه تا پایان سال ۹۹ دو آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا چرمشهر در چهار قطعه به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون ۱۲۰ کیلومتر آن آسفالت شده و آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر در بهار ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دو آزادراه اصفهان ـ شیراز و اراک ـ خرم‌آباد که قطعه خرم‌آباد تا بروجرد آن به طول ۶۲ کیلومتر است نیز، در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شهید همت ـ کرج گفت: با بهره‌برداری از این آزادراه، ۲۵ تا ۳۰ درصد ترافیک آزادراه فعلی تهران ـ کرج به این محور منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه همت ـ کرج سه قطعه دارد که از انتهای منطقه ۲۲ تهران تا گرمدره، قطعه یک آن بوده و از سال ۹۱ زیر بار ترافیک قرار دارد. قطعات ۲ و ۳ نیز از گرمدره تا شهرک جهان‌نمای کرج به طول ۵.۱ کیلومتر و از آنجا تا ابتدای جاده چالوس به درازا می‌انجامد که مجموع این دو قطعه، ۹.۶ کیلومتر است.

وی هزینه احداث این دو قطعه را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: ۸۵ درصد مسیر کوهستانی بود؛ اما با توجه به اینکه در جوار دکل‌های برق فشار قوی ۲ پادگان و مناطق مسکونی قرار داشت، کل عملیات راهسازی مسیر بدون انفجار و به صورت مکانیکی انجام گرفت.

به گفته خادمی، از سال ۹۲ عملیات اجرایی این محور آغاز شد و به دستور استاندار البرز توانستیم اراضی مسیر را تملک کنیم.