کد خبر : 227326 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۵ اسفند - 13:40
ابهامات قرارداد با کولاکوویچ و آخرین وضعیت تیم ملی والیبال ایران دبیر فدراسیون والیبال ضمن تشریح آخرین وضعیت تیم ملی درباره قرارداد کولاکوویچ گفت: با تغییرات پیش آمده در لیگ ملت‌ها درباره قرارداد سرمربی تیم ملی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

نوآوران آنلاینبا اعلام فدراسیون جهانی والیبال، رقابت‌های لیگ ملت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به پس از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ موکول شد. با توجه به تعویق رقابت‌های لیگ ملت‌ها، سؤالاتی مبنی بر ادامه همکاری کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران مطرح می‌شود، چرا که قرارداد سرمربی صربستانی تیم ملی تا پایان المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.

علی فتاحی درباره برنامه فدراسیون والیبال برای ادامه همکاری با ایگور کولاکوویچ گفت: در حال حاضر درباره قرارداد کولاکوویچ تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. با توجه به شرایط ناپایدار حاکم بر کشور، منتظر اتفاقات حوزه سلامت هستیم. فدراسیون والیبال تابع ارگان‌های پزشکی، وزارت بهداشت و وزارت ورزش است. قرارداد کولاکوویچ نیز تا پایان المپیک است. روال برنامه این بود که ابتدا رقابت‌های لیگ ملت‌ها و سپس المپیک برگزار شود اما با تغییرات اعمال شده، باید بازنگری جدی در این زمینه انجام دهیم.

دبیر فدراسیون والیبال ادامه داد: با توجه به اتمام قرارداد کولاکوویچ، وی می‌تواند درباره قرارداد با سایر تیم‌ها و همچنین پیشنهاد با ایران بحث کند. فدراسیون نیز می‌تواند گزینه‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمی برای رایزنی با سایر گزینه‌ها دارید یا خیر؟ گفت: تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو حدود ۵ ماه زمان باقی‌مانده است و در حال حاضر با توجه به شرایط کشور، اولویت نخست آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک توکیو می‌باشد. پس از حضور ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مهم‌ترین برنامه ما کسب نتیجه خوب در المپیک است. درباره پس از المپیک هنوز به نتیجه و جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

فتاحی اظهار کرد: تغییر زمان لیگ ملت‌ها با توجه به تغییراتی که رخ داده است، سلامت تمام مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده و والیبال نیز از این تغییرات بی‌نصیب نبوده است. هم برنامه‌های تیم ملی و هم رقابت‌های لیگ تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. باید منتظر بمانیم که در آینده نه چندان دور چه تصمیم‌گیری‌هایی در این زمینه انجام خواهد شد.

دبیر فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت لژیونرها نیز گفت: امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست تیم ملی با بازیکنان در ارتباط مستمر و مداوم است. او روزانه با بچه‌ها ارتباط برقرار می‌کند. برای ما بسیار حائز اهمیت است که لژیونرها با توجه به شرایط پیش آمده، آمادگی مطلوب خود را حفظ کنند. خوش‌خبر به عنوان مسئول در این زمینه پیگیر وضعیت سلامت و آمادگی جسمانی لژیونرها است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد هدایت تیم ملی نوجوانان به شما صحت دارد یا خیر؟ افزود: من! این خبر را چه کسی مطرح کرده است؟ در این زمینه هیچ صحبتی ندارم. به هر حال من کار فنی انجام داده‌ام و کار فنی جزو علایقم است. در این زمینه علاقه‌ای به صحبت ندارم.