کد خبر : 216649 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۳ اسفند - 12:43
«گرایی»، «طاهری» و «ساروی» سه فرنگی‌کار تیم ملی در انتخابی المپیک مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: «محمدرضا گرایی»، «رامین طاهری» و «محمدهادی ساروی» سه نماینده ایران در وزن‌های ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای کسب سهمیه المپیک خواهند بود.

نوآوران آنلاین- تیم ایران در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در نورسلطان قزاقستان توسط «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم ۳ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در سه وزن ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم سهمیه المپیک را نگرفته و باید در رقابت‌های قاره‌ای کسب سهمیه آسیا و همچنین کسب سهمیه جهانی در بلغارستان حضور یابد.

پیش از این قرار بود شهر «شی‌آن» چین میزبان رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قاره آسیا باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور چین اتحادیه جهانی کشتی میزبانی این مسابقات را به کشور قرقیزستان واگذار کرد.

بر این اساس مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود و تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ما برای کسب ۶ سهمیه باقی مانده در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

«حسن رنگرز» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای کسب سهمیه المپیک در وزن ۶۷ کیلوگرم در آسیا چالش و دغدغه داریم. یکی از راهبردهای کادر فنی این است که برای «محمدرضا گرایی» شرایطی فراهم شود که به وزن المپیکی ۶۷ کیلوگرم تغییر وزن دهد. او اکنون با یک شیب ملایم در حال کم کردن وزن خود است تا بتواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان در وزن ۶۷ کیلوگرم حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز «رامین طاهری»، «مهدی فلاح»، «حسین نوری» و «یوسف قادریان» را داریم که به نظر می‌رسد با توجه به عملکرد طاهری و اتفاقاتی که برای «بهروز هدایت» در پیکارهای قهرمانی آسیا رخ داد، کادر فنی او را به عنوان نماینده تیم ملی در این وزن در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک انتخاب کرده است. «رامین طاهری» در پیکارهای جهانی به غیر از شکست یک بر یک برابر «دنیس کودلا» آلمانی که البته نباید از ناداوری داوران گذشت، خوب بود و اگر از سد این حریف آلمانی عبور می‌کرد به طور حتم سهمیه المپیک و مدال نیز کسب می‌کرد. با توجه به اینکه در سطح آسیا نمایندگان کشورهای قزاقستان و ازبکستان سهمیه گرفته‌اند، کار طاهری برای کسب سهمیه آسان‌تر خواهد بود.

سخنگوی فدراسیون کشتی بیان داشت: در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز «محمدهادی ساروی» را داریم که فکر می‌کنم با توجه به عملکرد او، ساروی نیز می‌تواند سهمیه المپیک کسب کند.

وی افزود: همه تلاش کادر فنی این است که بتوانیم در پیکارهای کسب سهمیه المپیک در قرقیزستان سه سهمیه باقیمانده را را به دست آورده و در نتیجه زمان کافی و مناسب برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشیم.

رنگرز یادآور شد: در صورتی که بتوانیم هر سه سهمیه المپیکی را در قزقیزستان بگیریم، مسابقه بعدی تیم ملی رقابت‌های بین‌المللی «پیت لازینسکی» لهستان به عنوان یکی از تورنمنت‌های دارای رنکینگ است که هم از لحاظ فاصله زمانی تا المپیک مناسب است و هم در بالاترین سطح فنی برگزار می‌شود.  

وی گفت: در صورتی که در برخی اوزان گره کور و ابهامی وجود داشته باشد، در تورنمنت «پیت لازینسکی» لهستان می‌توان یک رقابت عادلانه انتخابی را داشته باشیم تا نفرات اصلی تیم ملی در المپیک مشخص شوند. با توجه به شرایط در حال حاضر مهمترین موضوع کسب هر ۶ سهمیه المپیک است.