کد خبر : 216551 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ بهمن - 14:41
رونمایی از مجموعه «چهارشنبه پنج عصر» مراسم رونمایی از مجموعه «چهارشنبه پنج‌ عصر» نوشته جمعی از نویسندگان با گردآوری ماندانا زندی برگزار می‌شود.

نوآوران آنلاین- این مراسم روز چهارشنبه (۳۰ بهمن ‌ماه) از ساعت ۵ عصر با سخنرانی محمدرضا یوسفی، علی‌الله سلیمی و ماندانا زندی و با حضور نویسندگان کتاب در موسسه بهاران برگزار می‌شود.

«چهارشنبه پنج عصر» عنوان مجموعه داستانی است که اخیرا از سوی انتشارات قصه باران منتشر شده است. این کتاب دربردارنده ۴۲ داستان کوتاه است که به قلم جمعی از نویسندگان از جمله ماندانا زندی، علی‌الله سلیمی، سجاد روشنی، فهیمه سلیمانی، مهشید رستمی، پژمان آریا، مریم اسدزاده، سیما رستم‌خانی، آزاده صالحی، سونیا مقصودی، آیدا عطایی عظیمی و ... نوشته شده است.

 ماندانا زندی مدیر انجمن ادبی «چهارشنبه داستان» درباره چگونگی گردآوری داستان‌های این مجموعه گفت: جلسات داستان‌خوانی انجمن ادبی «چهارشنبه داستان» از آبان ۱۳۹۵ شروع شد. ما چهار سال است که بدون وقفه جلسات‌مان را تشکیل می‌دهیم و داستان می‌خوانیم. دو سال پیش تصمیم گرفتم بهترین داستان‌هایی را که در این جلسات خوانده و بررسی شده جمع‌آوری و در یک مجموعه کتاب منتشر کنم.

او  افزود: این گردآوری حدود یک سال طول کشید چون برخی از داستان‌ها نیاز به ویرایش داشت و برخی داستان‌ها هم دیر به‌ دست‌مان رسید و در نهایت انتخاب ناشری بود که حاضر شود در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا این‌که انتشارات قصه‌ باران قرار شد کتاب را منتشر کند.

به گفته زندی، این مجموعه با هدف تشویق نوقلمان منتشر شد تا هم خودشان را باور کنند و اعتماد به نفس آن‌ها افزایش یابد هم فضای نقدی به صورت رایگان در اختیار نویسندگان قرار داشته باشد تا بتوانند از نظرات استادان این حوزه و دیگر نویسندگان درباره داستان‌های‌شان آگاه شوند.