کد خبر : 215889 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ بهمن - 17:48
رئیس قوه قضائیه: تمام بخش‌ها باید به کج‌کاری‌ها در حوزه اقتصادی حساس باشند رئیس قوه قضائیه گفت: اگر در کشور پول و تسهیلاتی وجود دارد، اولویت با تولیدکننده است و باید این تسهیلات در اختیار تولیدکننده قرار گیرد نه در اختیار دلالان که فضای تولید را مسموم می‌کنند.

نوآوران آنلاین- «آیت الله سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه در همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: در پرداختن به موضوع اشتغال که رونق تولید است، مساله امنیت و اقتصاد دوگانه تفکیک‌ناپذیر است و تفکیکی بین امنیت و اقتصاد نیست.

وی ادامه داد: تولید و کار اقتصادی باید همراه با امنیت اقتصادی باشد، تولیدکننده و کارآفرین باید با آرامش و امنیت نقش مجاهدانه خود را در عرصه اقتصاد ایفا کند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نیروی انتظامی با سه شرط اساسی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد، گفت: این سه شرط شامل مهربانی، اقتدار و تدبیر است که هر سه ضرورت دارد و معتقدم نه فقط برای نیروی انتظامی بلکه برای قضات هم این سه اصل ضرورت دارد و باید همراه با مهربانی از موضع قانون‌مداری و قوت و اقتدار جایگاه قانونی‌شان  و همراه با تدبیر کارها صورت بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه تلاش‌های ایجابی مقدم بر اقدامات سلبی است، گفت: همکاری و همراهی همه بخش‌ها برای ایجاد امنیت شرط موفقیت در ایجاد امنیت اقتصادی است. همه اجزای اقتصادی در حوزه‌های مختلف از جمله مجریان، دست‌اندکاران و فعالان اقتصادی باید همه این نقش را ایفا کنند و تنها با یک بخش کار صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر امروز مبارزه با جرایم اقتصادی، پولشویی، مالیاتی، قاچاق کالا و همه جرائمی که از آن به عنوان فساد اقتصادی یاد می‌کنیم، برای بخش اقتصاد مضر است ضرورت دارد، همه بخش‌ها نسبت به هر گونه کجی و نادرستی که فضای اقتصادی‌مان را آلوده می‌کنند، حساس باشند. نیروی انتظامی باید در این زمینه حمایت شود و این حمایت باید هم از ناحیه کارآفرینان، هم از سوی دستگاه قضا و همچنین همه بخش‌ها باشد تا نیروی انتظامی بتواند فضای امنی را برای فعالان اقتصادی فراهم کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته تهران گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، باید تلاش کنیم کشور قوی باشد قوت در اقتصاد به دو امر مهم بستگی دارد؛ اول برطرف کردن موانع تولید و دوم حمایت از تولید کننده است. حمایت از تولید با سخن نیست، بلکه باید حمایت قانونی و حمایت مالی پولی – بانکی از تولیدکننده صورت بگیرد، یعنی اگر در کشور پول و تسهیلاتی وجود دارد، اولویت با تولیدکننده است و باید این تسهیلات در اختیار تولیدکننده قرار گیرد نه در اختیار دلالان که فضای تولید را مسموم می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: حمایت از تولید یعنی اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکننده همچنین باید حمایت قضایی از تولیدکننده صورت بگیرد، یعنی اگر به هر دلیلی تولیدکننده با مشکل مواجه شد، باید بتواند به دستگاه نظارتی مراجعه کرده و موانع برطرف شود.