کد خبر : 214311 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ آذر - 15:06
برگزاري رزمايش ترافيكي زمستان 98 با حضور رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در رزمايش ترافيكي زمستان 98 كه صبح امروز برگزار شد ، با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص راهداری زمستانی سال جاري، از آماده باش اين سازمان برای برقراری تردد روان و ايمن برای سفرهای مردم در فصل زمستان خبر داد.

نوآوران آنلاین- به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در اين مراسم كه با حضورسازمانهاي ذي ربط در امر ايمني حمل و نقل جاده اي برگزار شد ، حسن نيا با اشاره اینکه ۹۲ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور و بالغ بر ۸ میلیون تردد روزانه از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود ،گفت :
 با توجه به اين امرمسئولیت سنگینی بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار داردكه در اين راستا اين سازمان با توجه به مراتب فنی و تغییر و تحولات آب و هوایی در فصل زمستان و همچنین تاثیر آن بر سطح جاده ها ، اقدامات گسترده ای را برای راهداری زمستانی برنامه ریزی کرده است.
 وي خاطر نشان كرد :
از جمله این اقدامات می توان به تشکیل قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی در ستاد و استان ها اشاره کردكه تهيه و ابلاغ شيوه نامه هاو دستورالعملهاي اجرايي مربوط به آن انجام شده است. همچنين با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ماشین آلات و تجهیزات آنها در مواقع موردنیاز، هماهنگی لازم انجام شده  و اطلاعات و فهرست کشیک هاي مستقر در پایگاه های راهداری زمستانی شامل سرپرست اکیپ با شماره تلفن همراه، آموزش همکاران راهدار و اپراتورها نیز تهیه شده است.
 حسن نيا اظهار داشت :
در همین راستا، مخلوط شن و نمک به میزان تقریبی ۸۰۰ هزار تن و دپو در پایگاه های راهداری زمستانی تهیه شده است. همچنين تهیه و جانمایی کیسه های شن و نمک در محورهای مواصلاتی پر بارش ومستعد یخبندان به ویژه در گردنه ها به همراه اجرای تمهیدات راهداری در سطح راه ها از قبیل پاکسازی درايواسيون ، دهانه پل ها، پاکسازی قنوها و ریزش برداری ها، لکه گیری ها و غیره قبل از شروع طرح راهداری زمستانی از دیگر اقدامات انجام شده برای این فصل سال محسوب می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت :با مسئولان ذیربط استانی برای هماهنگی و اقدامات موردنیاز در طرح راهداری زمستانی هماهنگی هاي لازم صورت گرفته  و ساختار جانشینی ستاد و ادارات کل در شهرستان ها نيز تهیه شده است .همچنين تمامي نیروهای راهداری با توجه به اطلاعیه ها، اخطاریه ها و هشدارهای هواشناسی در حالت آماده باش هستند.
رییس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی امسال ۱۲هزار و ۳۵۲نفر از نیروهای عملیاتی و ستادی به کارگیری شده است، گفت: ۹۴۰ دستگاه پایگاه راهداری زمستانی، ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۸۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مجهز به سیستم رهیاب با قابلیت رهگیری و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری، آماده ارایه خدمات در طرح راهداری زمستانی ۹۸ مي باشد .
وي خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را برای فراهم‌کردن ترددروان و ایمن در جاده ها انجام دهيم و با هماهنگی با سایر دستگاه ها خدمات بهتری را نسبت به سال گذشته به مردم و كاربران جاده ها ارايه دهيم .
گفتنی است، طرح راهداری زمستانی ۹۸ از تاریخ ۲۰ دی ماه امسال آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.