کد خبر : 214286 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۲۲ آذر - 12:40
وزیر ارتباطات تاکید کرد: خروج از لایه زیرساختی و ورود به بخش تعامل بین دستگاه ها جهرمی گفت: مهم ترین تفاهم نامه ای که از سال گذشته تا امروز بین دستگاه ها ایجاد و به آن عمل شده، تفاهم نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران،مهندس محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند،ضمن اشاره به تفاهم نامه ای که سال گذشته بین شهرداری تهران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی برهوشمندسازی شهر تهران انجام شد،هدف از ایجاد این تفاهم نامه را تبدیل شهر تهران به شهر هوشمند و در نتیجه بالا بردن کیفیت زندگی و همچنین باللا بردن سرعت خدمت رسانی به شهروندان عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از دکتر حناچی، شهردارشهر تهران برای پیگیری و خدماتی که از سال گذشته تا امروز در خصوص هوشمندسازی تهران انجام داده اند، گفت: این تفاهم نامه از چند منظر مهم است. اول اینکه ضرورت‌ها و الزامات حاکمیتی در این خصوص وجود دارد، در مرحله بعد از نظرمدیریت شهری است که هوشمندی به مدیریت برمی‌گردد و امروز اگر شهر به شکل هوشمند مدیریت نشود موثر نخواهد بود. موضوع بعدی نگاه به هوشمند سازی به عنوان یک بازار برای فعالیت کسب وکارهای نوآفرین است و این موضوع می‌تواند تحریک تقاضای آنها را به دنبال داشته باشد.
آذری جهرمی تفاهم‌نامه ای که سال گذشته بین وزارت خانه و شهرداری تهران انجام شد را فعال‌ترین تفاهم‌نامه دانست و افزود: یکی از ثمرات تفاهم‌نامه این است که امروز اگر کسی در حوزه خدمات شهری با مشکلی مواجه شود و با سازمان های مربوطه ارتباط برقرار کنذ و نتواند ادرس خود را بدهد ما می توانیم به واسطه API های دولت الکتورنیک محدوده تقریبی درخواست کننده را مشخص کرده و این موضع به میزان قابل توجی زمان خدمت رسانی به شهروندان را کاهش می دهد.
وی همچنین در خصوص ارتباط با استارت آپ ها گفت ما به عنوان حاکمیت و دولت باید یاد بگیریم چگونه با استارت آپ ها ارتباط برقرار کنیم .  در حال حاضر در سازمان تنظیم مقررات از استارت آپ های خصوصی کمک می گیریم.
جهرمی گفت: بزرگی ما به جایگاهمان نیست بلکه به نوع خدمتی است که می توانیم انجام دهیم. امور فضای استارت آپی کشور تا جایی پیشرفت کرده که آنها اشراف تخصصی و تحلیل آمارشان از دولت بسیار بیشتر و گسترده تر است و ما باید به نوعی تغییر شیوه در نگرش و فعالیت داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت بسیار بالای آنها استفاده کنیم.
جهرمی در خصوص پیشرفت تفاهم نامه با شهرداری گفت: امروز مدیریت شهر هوشمند از لایه زیر ساخت گذشته و به لایه مشارکتی رسیده است. امسال وطیفه ما این است که بین دستگاه های دولتی، ارتباطات و تفاهم های بیشتری برقرار شود تا خدمت رسانی به شهروندان با سرعت بالاتر ، هزینه کمتر و سود رسانی به طرفین (مردم و دولت ) انجام شود.