کد خبر : 213325 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر - 12:34
طرح همیاران مهر، محلی برای مهربانی طرح «همیاران مهر» بستری فراهم کرده است که با یکبار کار خیر، منافع معنوي آن هميشه باقي بماند، تا امورخيريه هم مانند تمام اموري كه طي سال هاي گذشته متحول و نوين شده، با به كارگيري روش هاي نوآورانه و جديد سمت و سوي تازه اي به خود بگيرد. در اين طرح منابع مالي خيران دراختيار بانك قرار مي گيرد تا اين پول پشتوانه مالي به منظور پرداخت تسهيلات به افراد نيازمند شود و اين بار كمك هاي مالي نه دست يك نفر، بلكه دست ده‌ها نفر را مي‌گيريد. تا مهرباني محلي براي كمك به اقشار نيازمند جامعه در زمينه‌هاي اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، بازسازي و توسعه‌ي روستاها و مناطق محروم و ... شود.

نوآوران آنلاین-طرح «همیاران مهر» بستری فراهم کرده است که با یکبار کار خیر، منافع معنوي آن هميشه باقي بماند، تا امورخيريه هم مانند تمام اموري كه طي سال هاي گذشته متحول و نوين شده، با به كارگيري روش هاي نوآورانه و جديد سمت و سوي تازه اي به خود بگيرد. در اين طرح منابع مالي خيران دراختيار بانك قرار مي گيرد تا اين پول پشتوانه مالي به منظور پرداخت تسهيلات به افراد نيازمند شود و اين بار كمك هاي مالي نه دست يك نفر، بلكه دست ده‌ها نفر را مي‌گيريد. تا مهرباني محلي براي كمك به اقشار نيازمند جامعه در زمينه‌هاي اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، اشتغال زنان سرپرست خانوار، بازسازي و توسعه‌ي روستاها و مناطق محروم و ... شود.

تحول در امور خیریه با طرح همیاران مهر

طرح همیاران مهر بانک قرض‌الحسنه مهرایران، طرحی نوآورانه است و کارخیر را همچون يک زنجيره تا ابد ادامه دار کرده است. اين بانك درقالب طرح «همياران مهر» بستري فراهم كرده است كه با يكباركار خير، منافع معنوي آن هميشه باقي بماند تا امورخيريه هم مانند تمام اموري كه طي سال هاي گذشته متحول و نوين شده، با به كارگيري روش هاي نوآورانه و جديد سمت و سوي تازه اي به خود بگيرد و از طرفي هم كار خير براي خيران ساده شود و هم ارزش افزوده آن بالا رود.
دراین طرح به جای اینکه خیران به صورت مستقيم به نيازمندان کمک نقدي کنند، با افتتاح يك حساب بانكي ويژه اين پول صرف پرداخت وام قرض الحسنه به نيازمندان مي‌شود و با بازگشت اقساط آن به بانك اين زنجيره خيررساني هيچگاه قطع نخواهد شد. يعني مردم پول خــود را دراختيار بانك قرار مي دهند تا اين پول پشتوانه مالي براي بانك به منظور پرداخت تسهيلات به افراد نيازمند شود. بانك در اين طرح متعهد مي شود ازمحــل اين وجوه، به پرداخت تســهيلات به اقشــار نيازمند جامعــه در زمينه هاي اشــتغالزايي، توانمندسازي بانوان سرپرست خانوار، درمان و ... اقدام كند.
در واقع در طرح همیاران مهر، با یک بار انجام عمل نیک خیران، اين خير دائمي و ادامه دار خواهد شد، زيرا که وجوه واريزي خيران به صورت وام دراختيار نيازمندان قرار گرفته و درقالب اقساط به بانک باز مي گردد و اين زنجيره خيرخواهي ابدي مي شود.

کارمزد صفر درصدی تسهیلات همیاران مهر

در این طرح، متقاضیان مبلغ مورد نظر خود را در قالب عقد صلح و به صورت بلاعوض در حسابی تعریف شده، نـزد بانک قرض الحسنه مهر ايران واريز مي‌کنند. بانک نيز متعهد مي شود مبالغ اهدا شده از سوي خيرين را، به پرداخت تسهيلات به اقشار نيازمند جامعه در زمينه‌هاي اشتغال، تأمين معيشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصيل و همچنين بازسازي و توسعه‌ي روستاها و مناطق محروم و ... با کارمزدي بين صفر تا ۲ در صد تخصيص دهد. جالب آنكه در طرح همياران مهر بخش هاي مددرساني داراي گستره فراوان و چشمگيري است تا آنجا كه در مراسم ترحيم و بزرگداشت درگذشتگان، تحت عنوان باقيات و صالحات متوفي، به جاي هزينه خريد تاج گل و ... در اين قبيل اقدامات، كار خير و انسان‌دوستانه را انجام داده است.

طرح همیاران مهر به دنبال خیری ابدی

اما بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان طراح و ارائه دهنده طرح «همیاران مهر » چند هدف و ضرورت را برای اجرای اين حرکت اجتماعي در نظر گرفته است. هدف اول مرتفع ساختن مشکلات بخش هايي از کشور است؛ كمك به توسعه مناطق محرومي كه در حال حاضر بسياري از هموطنان را در بسياري از مواقع دچار مشقت‌هاي فراوان كرده، از ديگر اهداف اين طرح است. بخش دوم از اهدافي كه طرح همياران مهر دنبال مي كند، معطوف به كمك رساني به رشد شاخص‌هاي بهداشت، درمان، آموزش و هر آنچه كه موجب رفاه عمومي مردم است، مي‌شود. سومين هدفي كه در دل طرح همياران مهر نهفته است؛ ارتقاي فرهنگ نوع‌دوستي و قرض الحسنه در كشور است؛ فرهنگي كه هزاران حامي طرح همياران مهر را در آينده متولد خواهد كرد.

چگونه همیار شوم؟

برای همراهی با این طرح، می‌توانيد از صفحه همياران مهر در وب سايت بانک:
(https://www.qmb.ir/hamyaran) استفاده کنید و یا به یکی از ۵۳۰ شعبه بانک در سراسر کشور مراجعه كرده و مبالغ مد نظر خود را واريز كنيد و با قدم گذاشتن در اين مسير وارد يك مهرباني دوسويه شويد.