کد خبر : 212828 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان - 16:42
واعظی: دولت باید از تصدی گری دست بردارد رئیس دفتر رئیس جمهور ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های جنوب استان بوشهر (عسلویه، کنگان، دیّر، جم) تصریح کرد: وظیفه دولت تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات مردم است و به رغم مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه این تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور هیچ گاه متوقف نخواهد شد.

نوآوران آنلاین- محمود واعظی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران و در رأس آنها آمریکا با مثلث جنگ اقتصادی، تبلیغاتی و روانی فشارهای بی سابقه ای در یکسال گذشته به ملت ایران تحمیل کرده اند، گفت: امروز شاهدیم که با ایستادگی و مقاومت مردم و تلاش ها و تدابیر اندیشیده شده، تحریم های تکراری و جدید آمریکا موجب اتفاق خاصی در اقتصاد کشور نمی شود و بازار ارز و کالا از آرامش برخوردار است و همه اینها نشان می دهد که امروز از فشار تحریمی آمریکا به کمک مقاومت ملی و اتکاء به تولید داخلی و توان متخصصین داخلی عبور کرده ایم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارداشت: در شرایطی که آمریکا و ایادی اش تلاش می کنند با فشار به ملت ایران مانع از روند رشد و توسعه کشور شوند، همه مسوولان نظام، سه قوه و نهادهای مختلف تلاش کردند و در کنار مقاومت و ایستادگی مردم توانستیم از شرایط سخت و بحرانی عبور کنیم و امروز وضعیت کشور در همه بخش ها به مراتب بهتر از سال گذشته است.

واعظی افزود: امروز شرایط به گونه ای است که آمریکایی ها از مواضع خود عقب نشینی کردند و از 12شرط وزیر خارجه این کشور برای مذاکره دیگر خبری نیست و امروز این ایران است که برای مذاکره شرط تعیین می کند و این نشان از اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه هدف گذاری آمریکا برای فشار حداکثری به ملت ایران به بن بست رسیده است، گفت: البته همچنان مزاحمت هایی برای ملت ایران ایجاد می کنند اما تردید ندارم که هدف آنها محقق نمی شود.

واعظی با تاکید بر اهمیت حفظ همبستگی و اتحاد ملی در شرایط امروز جامعه، اظهار داشت: کلید برون رفت از مشکلات، افزایش تولید داخلی و اتکا به داخل است و باید برای تولید بیشتر در همه بخش ها تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر برای صادرات، تاکید کرد: افزایش صادرات و یافتن بازارهای صادراتی جدید در منطقه و جهان می تواند به توسعه کشور کمک کند و در کنار اتکاء به داخل، تعامل با دنیا منجر به رونق کشور خواهد شد.

واعظی در ادامه با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و سیاست دولت و مسوولان در حمایت همه جانبه از تقویت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: دولت تا جایی که ممکن است باید از تصدی گری دست بردارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز کشور در شرایط جدیدی قرار دارد، گفت: پیغام های مختلفی از سوی مقام های کشورها برای تغییر شرایط دریافت می کنیم. نگاه دولت و نظام به برقراری روابط دوستانه و مسالمت آمیز با همسایگان در منطقه و کشورهای دوست در جهان است.

واعظی افزود: روابط با کشورهای همسایه بسیار خوب است البته ممکن است با یکی، دو کشور منطقه مشکلاتی وجود داشته باشد که به روابط مستقیم دوجانبه ربطی ندارد و به خاطر ظلم به برخی کشورهای مسلمان منطقه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به طرح ابتکاری صلح هرمز که از سوی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و همچنین به کشورهای منطقه تحویل شده است، گفت: ذات این طرح و پیام رییس جمهور ایران این است که جمهوری اسلامی آمادگی دارد در سایه صمیمیت و همکاری و در کنار کشورهای منطقه مشکلات منطقه را حل و فصل کنند نه اینکه کشوری از بیرون منطقه با ادعای حل و فصل مشکلات وارد منطقه شود.