کد خبر : 212785 تاریخ : ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ آبان - 12:07
سپرده‌های مردم نزد بانک مهر ایران ۲۴۰ هزار میلیارد ريال است مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مانده سپرده‌های مردم نزد اين بانک را ۲۴۰ هزار ميليارد ريال اعلام کرد.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامي، مرتضي اکبري در مراسم افتتاح شعبه اين بانک در مشهد گفت: مانده تسهيلات اين بانک نيز ۲۱۰ هزار ميليارد ريال است كه حدود ۹۰ درصد سپرده‌ها در قالب تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود و ۱۰ درصد ديگر نيز سپرده قانوني است كه بايد نزد بانك مركزي باقي بماند.

وی افزود: اعتماد مردم و سپرده گذاران به این بانک به دلیل فعالیت‌هايي که در زمينه پرداخت تسهيلات قرض الحسنه دارد بسيار است و روز به روز اين اعتماد در حال افزايش مي‌باشد در حالي که اين بانک سودي به سپرده‌هاي خود نمي‌دهد و در پرداخت تسهيلات نيز تا چهار درصد كارمزد دريافت مي‌كند.
دکتر مرتضی اکبری با اشاره به شفافیت فعالیت‌هاي اين بانک اظهارداشت: سال گذشته به يک ميليون و ۲۳۰ هزار نفر بيش از ۱۳۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه پرداخت شد و از ابتداي امسال تاكنون نيز به يك ميليون و ۲۴۰ هزار نفر بالغ بر ۱۱۰ هزار ميليارد ريال تسهيلات پرداخت شده است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال اين ميزان به ۲ ميليون فقره وام به مبلغ ۱۸۰ هزار ميليارد ريال برسد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران با بیان اینکه سال‌هاي گذشته کمک به معيشت بيشترين سهم را در پرداخت‌ تسهيلات داشته است گفت: از ۲ سال پيش تاكنون جهت پرداخت تسهيلات به سوي اشتغالزايي خرد هدايت شده و با توجه به تصميم شوراي پول و اعتبار در افزايش سقف وام اشتغال از ۲۰۰ ميليون به ۵۰۰ ميليون ريال اين تسهيلات موثرتر از گذشته عمل مي‌كند.
وی افزود: در این ارتباط پرداخت تسهیلات اشتغال با مشارکت حوزه‌های تخصصي از جمله کميته امداد امام خميني(ره)، بنياد برکت، آستان قدس رضوي و بسيج سازندگي انجام مي‌شود.
دکتر اکبری ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ريال تسهيلات قرض الحسنه در جهت اشتغال خرد پرداخت شد که اين مبلغ در نيمه اول امسال به ۲۰ هزار ميليارد ريال رسيده و تا پايان سال نيز رشد چشمگير نسبت به پارسال خواهد داشت.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: هم اکنون میزان معوقات این بانک با يک درصد از ميانگين بين‌المللي معوقات بانكي كمتر است.
وی گفت: این بانک از ابتدای امسال بانکداری سبز به معناي حذف کاغذ در روند افتتاح حساب، پرداخت تسهيلات و بازپرداخت را به اجرا گذاشته است.
شایان ذکر است، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم اکنون دارای ۵۳۰ شعبه در کشور با سه هزار كارمند است و خراسان رضوی نيز داراي ۳۱ شعبه مي‌باشد كه ۱۷ واحد از اين تعداد در مشهد فعاليت دارد.