کد خبر : 212658 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ آبان - 15:05
امیرعبداللهیان: ما پشت مرزهای دشمن هستیم نه دشمن پشت مرز ما مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی می‌خواهند ایران را در ناآرامی‌های عراق دخیل نشان دهند ،گفت: به معنای واقعی امنیت عراق امنیت ایران و منطقه است.

نوآوران آنلاین- حسین امیرعبداللهیان در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما، اظهار داشت: آمریکایی‌ها و متحدانش فهم درستی از عراق با تمدن و با فرهنگ و مردم منطقه ندارند و تصور می‌کنند با تهدید و مداخله می‌توانند پیوند دیرینه مردم ایران و عراق را قطع کنند. وی گفت: مردم ایران و عراق پیوند تاریخی و مشترکات تمدنی بسیاری دارند که حتی رژیم بعث با ۳۰ سال حکومت نتوانست این روابط را از بین ببرد. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عراق همسایه ماست و بیش از هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ما دارد، افزود: آمریکایی‌ها در بحث تحریم‌های حداکثری بر ضد کشورمان اعلام کردند نگران همسایه‌های ایران هستند. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی افزود: در مقطع جدید نیز با شکست داعش، آمریکایی‌ها سه هزار سازمان مردم نهاد را برای پیگیری اهداف خود در عراق ایجاد کردند. امیرعبداللهیان گفت: آمریکایی‌ها مطالبات مشروع مردم عراق را درباره معیشت و اشتغال و اوضاع اقتصادی به انحراف کشانده اند و با وارد کردن برخی از بقایای رژیم بعثی به مطالبات مردم شعارهایی را برای سقوط نظام می‌دهند. امیرعبداللهیان گفت:​ با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دشمن پشت مرزهای ایران نیست بلکه ما پشت مرزهای دشمنان هستیم.

وی افزود: امروز محور مقاومت پشت مرزهای رژیم صهیونیستی حضور دارد. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها در نشستی که سالانه در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌کنند اعلام کرده اند تا زمانی که رهبری بزرگ ایران حضور دارد جمهوری اسلامی ایران با چالشی که نتواند از پس آن بر نیاید روبرو نخواهد شد. امیرعبداللهیان افزود:​ صهیونیست‌ها همچنین گفته اند روند عادی سازی با برخی کشورهای عربی مانند بحرین،​ عربستان و امارات کمکی به رابطه ما با فلسطینیان نمی‌کند. وی گفت:​ آمریکا در حوزه عراق و لبنان با روش تروریستی سیاسی در مسیر مطالبات مردم انحراف ایجاد می‌کند، زیرا می‌خواهد ارکان نظام این کشورها را از بین ببرد. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی افزود:​ هدف آمریکا در لبنان خلع سلاح حزب الله است و بی دولتی در لبنان و عراق این کشورها را به خلاء سیاسی وارد می‌کند که در این خلاء امکان بروز اتفاقات بسیاری است. امیرعبداللهیان گفت: آمریکا می‌خواهد مشکلات لبنان را به گردن حزب الله بیندازد، زیرا عملکرد خوب حزب الله موجب شده است اکثر مردم لبنان به سوی حزب الله متمایل شوند. وی افزود:​ سعد حریری برای رژیم سعودی مهره سوخته است، اما چون جایگزینی برای آن ندارند همچنان او را نگه داشته اند. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: پیمان رئیس جمهور لبنان و حزب الله موجب شده است مطالبات مردم در جهت درست قرار گیرد. امیرعبداللهیان افزود:​ در عراق و لبنان آمریکا، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها نمی‌خواهند مطالبات مردم برآورده شود و فقط بازی پیچیده‌ای را به نام مردم انجام می‌دهند که در آن بیشترین آسیب را مردم می‌بینند. وی گفت: اکنون سیدحسن نصرالله به دلیل عملکرد صادقانه خود به فردی مورد اعتماد در منطقه و حتی برای تروریست‌های سوریه تبدیل شده است و تروریست‌های سوریه برای تسلیم شدن یا تبادل اسرا تضمین سیدحسن نصرالله را می‌خواهند. مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی درباره ادعای کشته شدن ابوبکر بغدادی نیز گفت: این‌ها مهره‌هایی هستند که آمریکا با آن‌ها بازی می‌کند و وقتی که تاریخ مصرفشان تمام می‌شود آن‌ها را با ژست قهرمانانه حذف می‌کنند و فرد دیگری را به جای آن‌ها می‌نشانند.