کد خبر : 212154 تاریخ : ۱۳۹۸ شنبه ۲۷ مهر - 16:08
کاهش نرخ برق ارزرمزها در زمستان عضو هیات مدیره سندیکای برق ایران گفت:در فصل سرما ( دوران کم باری) برق مازاد داریم، باتوجه به اینکه نمی توانیم آن را ذخیره کنیم می توانیم آن را در اختیار ماینینگ ارزرمزها قرار دهیم.

نوآوران آنلاین-پیام باقری، در گفتگو با مهر درباره اوضاع ارزرمز در ایران گفت: با بخشنامه هیات وزیران که مرداد ماه امسال منتشر شد به نوعی ساماندهی نسبی در حوزه ارزرمزها شکل گرفت. طبق این بخشنامه ماینینگ ارزرمزها به عناون یک صنعت شناخته شد و بخش های مختلف از جمله گمرکات کشور را ملزم به همکاری با صنعتگران این حوزه کرد.

وی ادامه داد: حوزه ارزرمزها تاکنون ساماندهی نشده بود و نوعی ناهماهنگی  در آن وجود داشت. این در حالی است که اکنون افق جدیدی برای فعالان در این حوزه یا سرمایه گذارانی که مایل هستند ایجاد شد.

باقری با بیان اینکه شرایط این حوزه به نحوی است که روز به روز با محدودیت های بیشتری رو به رو می شود، اظهار داشت: در نتیجه چنین شرایطی روزانه به میزان تقاضا اضافه شده در حالی که در بخش عرضه با محدودیت رو به رو است. بنابراین قیمت این کالا در آینده بالا می رود.

به گفته رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران وابسته نبودن ارزرمزها به نظام بانکی هیچ کشوری، استقلال در استفاده از آن و همچنین ردیابی دشوار آن باعث می شود روز به روز استقبال بیشتری برای حضور و فعالیت در این صنعت ایجاد شود. با استفاده از این مزایا می توان در دوران تحریم از آن استفاده کرد.