کد خبر : 211908 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر - 18:04
روحانی: مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد رئیس‌جمهور تاکید کرد: در دیدار با نخست وزیر پاکستان بر این نکته تاکید کردیم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌و‌گو به حل و فصل نهایی برسد.

نوآوران آنلاین- حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: آقای نخست وزیر راجع به امنیت منطقه خلیج فارس نکاتی داشتند که ما هم آن را تایید می‌کنیم. ایشان بر این نکته تاکید داشتند که کلید حل مساله پایان یافتن جنگ یمن و آتش بس فوری و کمک به مردم یمن است که می‌تواند آغاز خوبی باشد. دو کشور بر این نکته تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌و‌گو به حل و فصل نهایی برسد.

وی افزود: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای منطقه دارد ما برای مقام‌های پاکستانی توضیح دادیم. همچنین به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هر حسن نیتی پاسخش هم پاسخ طیب و شایسته خواهد بود. همچنین راجع به مساله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم که این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی است. اینکه چگونه برجام از نو می‌تواند به روال سابق خود برگردد و این توافق مهم عملیاتی و اجرایی شود با هم بحث کردیم.

روحانی گفت: در این زمینه اینکه آمریکا برای حل مساله باید به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد به عنوان یک نکته کلیدی و اساسی مورد تاکید ما بود. من از آقای نخست وزیر به خاطر سفرشان به ایران تشکر می‌کنم. مباحثی که ما راجع به  آن گفت‌و‌گو کردیم را مباحث مهمی برای مسائل منطقه و جهان می‌دانم. ما به ایشان گفتیم حسن نیتی که ایشان برای حل مسائل منطقه دارند ما با چهره گشاده ایشان مواجه خواهیم بود و همراهی می‌کنیم تا صلح به منطقه حساس ما برگردد. بار دیگر به آقای نخست وزیرئو هیات عهمراهشان تشکر می‌کنم و امیدوارم این سفر به خیر منطقه باشد.