کد خبر : 211902 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۱ مهر - 17:27
درآمد ۱۷۰ میلیاردی سامانه جامع پایش نیروگاهی در فاز اول وزیرنیرو گفت: بنا به برآوردهای اولیه افتتاح فاز اول سامانه جامع پایش نیروگاهی در کشور، این طرح درآمد ۱۷۰ تومانی به همراه خواهد داشت.

نوآوران آنلاین-به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان در افتتاح فاز اول سامانه جامع پایش آنلاین وضعیت نیروگاه‌های کشور، گفت: این سامانه با فعالیت شبانه روزی دانشمندان این حوزه و اتکا به توان داخلی دست اندرکاران این پژوهشگاه به ثمر رسیده است.

او ادامه داد: از سال گذشته نوید افتتاح این طرح داده شده بود که این نتايج علی رغم وجود تحریم‌های ظالمانه‌ به دست آمده است و امروز می‌توانیم با توان داخلی به ثروت های موجود دسترسی داشته باشیم.

وزیر نیرو گفت: اتفاق امروز، رخداد بزرگی است و قطعا افتتاح این طرح باعث افزایش بهره وری در صعنت برق می‌شود. طبق برآورد اولیه با اجرای این طرح چیزی بالغ بر۱۷۰ میلیارد تومان درآمد، درسال کسب خواهیم کرد.

اردکانیان گفت :از جمله مشخصات این طرح می‌توان به ارائه گزارش‌های برخط از وضعیت ناوگان نیروگاهی کشور، ایجاد شبکه متخصصان، ارائه انواع سرویس‌های مورد نیاز نیروگاه‌ها و کاهش هزینه‌های بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات از طریق پایش مستمر وضعیت واحدها، پیش‌بینی خرابی‌ها و ارائه راهکار جهت حل مشکلات اشاره کرد.

او ادامه داد: از دیگر کارکردهای این مرکز، پیاده‌سازی مدیریت دانش، ارائه خدمات دانشی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات مرتبط با هوش تجاری در حوزه وزارت نیرو است.

وزیرنیرو با اشاره به آغاز سال آبی ۹۸ – ۹۹ افزود: پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای فصل پاییز این است که بارش‌ها شرایط نرمال خواهند داشت. با این حال ما به شکل منظمی در حال پایش وضعیت استان‌های مختلف هستیم. این پایش هم شامل وضعیت مخازن سد‌ها می‌شود و هم شامل رودخانه‌ها و شرایطی که از حیث آمادگی برای گذر از سیل و نیاز‌های پایین‌دست دارد.

او افزود: سعی وزارت نیرو بر این است که با دسترسی مناسب‌تر نسبت به اطلاعات و داده‌هایی که از سازمان هواشناسی دریافت می‌کند، بتواند سطح آمادگی‌ها را بالا ببرد. البته این موضوع یک کار بین‌بخشی بوده و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه همکاری دارند.

اردکانیان از تشکیل ستاد‌های مدیریت بحران در استان‌های مختلف خبر داد و گفت: وزارت نیرو هم در شرکت مدیریت منابع آب، ستاد فرماندهی مدیریت سیلاب را فعال کرده که این ستاد مشغول کار بوده و در آینده نزدیک گزارش جامعی را در مورد این‌که در کدام نقاط ضعف وجود دارد و باید آمادگی‌ها بیشتر شود، ارائه خواهد کرد.

وزیر نیرو با اشاره به نقش مردم در زمان وقوع سیلاب بیان کرد: دستگاه‌های مسئول در مواقع بارش‌های شدید و احتمال وقوع سیل هشدار‌های لازم را به مردم می‌دهند. در عرصه مدیریت سیلاب دو مقوله پیش‌بینی و هشدار وجود دارد.

اردکانیان ادامه داد: پیش‌بینی‌ها در بازه زمانی طولانی مدت و حدودا سه ماهه صورت می‌گیرد و هشدار‌ها در بازه زمانی کوتاه سه یا چهار ساعت یا حداکثر ۷۲ خواهد بود. موضوعی که وجود دارد، این است که مردم باید هشدار دستگاه‌های ذیربط را جدی بگیرند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: دستگاه‌های قضایی همکاری خوبی در این زمینه دارند. زمانی که نیاز به حمایت دستگاه‌های قضایی است، واقعا حمایت می‌کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: باید هرچقدر می‌توانیم با رعایت قانون و چارچوب‌های اخلاقی از تعدی به حریم و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنیم.