کد خبر : 191472 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۰ مهر - 09:59
پیروزی چشمگیر حوثی‌ها؛ پاسخی تلخ به جنایات سعودی‌ها سید قاسم جاسمی / نماینده مجلس

نوآوران آنلاین- طی روزهای اخیر خبری بر روی خبرگزاری های مطرح دنیا قرار گرفت و این بود که نیروهای مقاومت انصارالله یمن طی عملیات پهپادی موفقیت آمیز در عربستان،‌ میدان نفتی آرامکو را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مقاومت انصارالله یمن صراحتاً اعلام کرد که مسؤولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، اما با این حال دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی اقدامی احمقانه تلاش داشتند تا این اقدام را فعالیت ایران عنوان کنند، ‌اما نهایتاً راه به جایی نبردند و تنها خود را مضحکه کردند.

علت اقدامات این چنینی دشمنان جمهوری اسلامی ایران این است که آرامکو بزرگ ترین ذخایر استراتژیک عربستان را داراست و برای شان بسیار راهبردی است. در هم کوبیدن تأسیسات نفتی آرامکو درحقیقت پاسخی به جنایات سعودی هاست که با توجه به ضربه های سهمگینی که در این راستا سعودی ها متحمل شده اند می توان گفت نیروهای مقاومت به اهداف شان دست یافتند و در این زمینه موفق عمل کردند. همین موفقیت نیروهای یمنی موجب شد تا آمریکایی ها تلاش کنند تا با القای این امر که ایران در حمله به تأسیسات نفتی آرامکو نقش داشته است، افکار عمومی را علیه جمهوری اسلامی ایران شکل دهند؛ از این رو ضروری است که جمهوری اسلامی ایران با استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی های رسانه ای اجازه دستیابی آمریکایی ها به اهداف شان را ندهند. در این راستا هوشمندی رسانه ها نیز موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است که نباید از آن غافل شویم.

در اهمیت آماج حمله قرار گرفتن آرامکو توسط نیروهای مقاومت یمنی همین بس که پس از این اتفاق، تولید نفت سعودی ها به شدت کاهش یافته است که نتیجه این وارد شدن زیان های اقتصادی به سعودی هاست. البته زیان اقتصادی عربستان تنها به بحث نفت و فروش آن محدود نشد و بازار بورس این کشور نیز دستخوش تحولات قرار گرفت و اُفت را تجربه کرد.