کد خبر : 191436 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۹ مهر - 14:00
رئیس کمیته امداد در همایش تجلیل از سالمندان: تکریم سالمندان نشان‌دهنده معنویت و دینداری جامعه است رئیس کمیته امداد با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی برای تکریم سالمندان در جامعه گفت: گرامیداشت سالمندان نباید تنها در یک روز به صورت نمادین انجام شود؛ بلکه هر روز سال باید روز گرامیداشت سالمندان باشد.

نوآوران آنلاین- به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری در همایش بزرگداشت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد که در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه سالمندی در دیدگاه بزرگان دینی و ائمه اطهار، افزود: برخورد امامان معصوم (علیهم السلام) با سالمندان بسیار با اکرام و با احساسی وصف‌ناشدنی توأم بود.

وی با بیان روایاتی از ائمه اطهار و پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در گرامیداشت سالمندان تاکید کرد: اگر جایگاه سالمندان در جامعه مورد احترام باشد نشان از معنویت و دینداری آن جامعه دارد اما اگر سالمندان مورد تکریم قرار نگیرند، چنین جامعه‌ای بی‌شک در خسران است.

رئیس کمیته امداد از حضور بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند تحت حمایت این نهاد خبر داد و تاکید کرد: در کمیته امداد به عنوان یادگار ماندگار امام راحل (ره) با افتخار دست‌بوس تمامی سالمندان هستیم و به آنان بی‌منت احترام و خدمت‌گزاری می‌کنیم.

وی اجرای طرح‌های حمایتی کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها را نشان‌دهنده اهمیت جایگاه سالمندان در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: سالمندی افتخاری است که به لطف خداوند روزی نصیب تک تک ما می‌شود و اگر فردی در جوانی پدر و مادر خود را تکریم نکند، در سالمندی زمین‌گیر خواهد شد.

بختیاری به اهمیت فرهنگ‌سازی برای تکریم سالمندان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: تکریم سالمندان نباید تنها در یک روز به صورت نمادین انجام شود بلکه هر روز سال باید روز گرامیداشت سالمندان باشد.