کد خبر : 190629 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور - 14:31
صدرنشینی وزنه‌بردار زن ایرانی در دسته ۷۱ کیلوگرم پیکارهای جهانی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری امروز (سه شنبه) رکورد ورودی و لیست نهایی شرکت‌کنندگان در مسابقه‌های جهانی سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد که «سید الهام حسینی» با ورودی ۲۰۶ کیلوگرم در صدر گروه نخست دسته ۷۱ کیلوگرم قرار دارد.

نوآوران آنلاین-رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری تایلند از فردا (چهارشنبه) در شهر پاتایا در کشور تایلند آغاز خواهد شد و چهار نفر از زنان وزنه‌بردار راهی این رقابت‌ها شدند. «پوپک بسامی»، «ابریشم ارجمند خواه»، «سیدالهام حسینی» و «پریسا جهانفکریان» از اعضای تیم ملی وزنه برداری زنان در این مسابقات هستند.

فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری لیست نهایی و رکورد ورودی شرکت‌کنندگان در پیکارهای جهانی را به شرح زیر اعلام کرد:

برنامه استارت لیست وزنه‌برداران بدین شرح است:

در دسته ۵۵ کیلوگرم از گروه B  که «پوپک بسامی» نماینده کشورمان حضور دارد ۱۱ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.  بسامی با ورودی ۱۶۶ کیلوگرم در جایگاه نهم این دسته قرار دارد. وزنه‌برداران ۲۸ مهر ماه در ساعت ۱۰ صبح و به وقت تهران به روی تخته می‌روند.

در دسته ۷۱ کیلوگرم از گروه B نیز  ۱۲ وزنه‌بردار حضور دارند که «ابریشم ارجمندخواه» با ورودی ۱۸۶ کیلوگرم در جایگاه پنجم این دسته قرار دارد. وزنه‌برداران یکم مهر ماه ساعت ۲ به وقت تهران به روی تخته خواهند رفت.

در دسته ۷۱ کیلوگرم از گروه A  نیز ۱۲ نفر حضور دارند که «سید الهام حسینی» با ورودی ۲۰۶ کیلوگرم در جایگاه نخست این دسته قرار گرفته است. وزنه‌برداران یکم مهر ماه ساعت ۱۹:۵۵ به وقت تهران به روی تخته خواهند رفت.

در دسته ۸۷ کیلوگرم  گروه C نیز هشت وزنه بردار حضور دارند که «پریسا جهانفکریان» با ورودی ۲۰۶ کیلوگرم در این دسته قرار دارد. وزنه‌برداران دوم مهر ساعت ۰۰:۳۰ به وقت تهران به روی تخته خواهند رفت.

تیم ملی وزنه‌برداری زنان برای نخستین بار است که در مسابقات جهانی حضور یافته است. ملی‌پوشان پیش از این در اردیبهشت ماه امسال برای نخستین مرتبه در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا در چین به روی تخته رفتند و در جایگاه نهم قاره کهن ایستادند.