کد خبر : 190627 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور - 14:25
رکورد ورودی پولادمردان وزنه‌برداری در پیکارهای جهانی مشخص شد برگزار کنندگان مسابقات وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در تایلند، لیست نهایی شرکت کنندگان و رکورد ورودی آنها را در این تورنمنت منتشر کردند که هیچ‌کدام از ملی‌پوشان ایران صدرنشین نیستند.

نوآوران آنلاین-براساس این لیست تمام ملی‌پوشان مرد اعزامی به رقابت‌های ۲۰۱۹ تایلند در گروه A  رقابت‌ها حضور دارند اما نکته برجسته این لیست آن است که هیچ‌کدام از ملی‌پوشان ایرانی صدرنشین گروه خود نیستند. در دسته ۵۵ کیلوگرم این رقابت ها هشت وزنه‌بردار حضور دارند که «حافظ قشقایی» از ایران با رکورد ورودی ۲۵۸ کیلوگرم در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در این دسته «اوم یون چول» از کره شمالی با ۲۸۰ کیلوگرم صدرنشین است.

همچنین در گروه A  دسته ۸۹ کیلوگرم مردان ۱۱ وزنه‌بردار به روی تخته می‌روند که سهم ایران از این دسته ۲ ورزشکار است. «علی میری» و «محمد زارعی» هر ۲ با رکورد ورودی ۳۷۲ کیلوگرم به این دوره از رقابت‌ها اعزام شدند. بیشترین رکورد ورودی در این دسته مربوط  به وزنه‌بردار ونزوئلایی است که با رکورد ورودی ۳۷۳ کیلوگرم به تایلند آمده است.

همچنین در دیگر دسته غیر المپیکی، فدراسیون ۲ وزنه‌بردار را به تایلند اعزام کرده است. در وزن ۱۰۲ کیلوگرم «رضا بیرالوند» با رکورد ورودی ۳۹۲ کیلوگرم و «رضا دهدار» ۳۸۶ کیلوگرم گام در آوردگاه تایلند گذاشتند. بیشترین رکورد ورودی در این دسته در اختیار وزن‌برداران ارمنستان و کره جنوبی با ۳۹۵ کیلوگرم است.

دسته ۵۵، ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم از اوزان غیر المپیکی به شمار می‌رود. ۵۰ درصد ملی پوشان ایرانی در این دسته به روی تخته می‌روند.

در دسته ۹۶ کیلوگرم که ایران با وجود «سهراب مرادی» یکی از مدعیان به شمار می‌رفت، اما این دوره متفاوت از دوره‌های گذشته خواهد بود.  هر چند که با وجود مصدومیت مرادی، «کیانوش رستمی» دیگر عنوان‌دار جهان و المپیک به این رقابت‌ها اعزام شده اما وی کار سختی در تایلند دارد. در این دسته ۱۱ ورزشکار حضور دارد که «تیان تائو» چینی با ۴۰۰ کیلوگرم و «فارس ابراهیم الباخ» قطری و «جاناتان ریواز» از کلمبیا با ۳۹۵ کیلوگرم در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

ایوب موسوی ۳۹۲ کیلوگرم و کیانوش رستمی ۳۹۰ کیلوگرم ۲ وزنه بردار ایران در این دسته به شمار می‌روند. رکورد وردی «ایلن ایلیا» وزنه‌بردار نامدار قزاقستانی نیز ۳۸۰ کیلوگرم است.

در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز ۱۱ وزنه‌بردار حضور دارند. رکورد ورودی «علی هاشمی» در این دسته ۴۱۰ کیلوگرم است. بیشترین رکورد ورودی متعلق به «سیمون مارتیرسیان» ارمنی با ۴۲۰ کیلوگرم و سپس «اکبر ژورائف» از ازبکستان با ۴۱۸ کیلوگرم است. رکورد ورودی ۲ وزنه‌بردار روس هم  ۴۱۵ کیلوگرم است.

در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ۱۰ وزنه‌بردار حضور دارند. در این دسته «علی داودی» با ۴۴۰ کیلوگرم و «محسن دادرس» با ۴۲۶ کیلوگرم نمایندگان ایران به شمار می‌روند.

«لاشا تالاخادزه» با رکورد ورودی ۴۶۰ گیلوگرم صدرنشین است و پس از او «گور میناسیان» از ارمنستان با ۴۵۰ کیلوگرم قرار دارد. «روبین الکسانیان» از روسیه با ۴۴۵ کیلوگرم در رده بعدی قرار دارد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از ۲۷ شهریور در تایلند آغاز می‌شود. ۲۸۲ وزنه بردار زن و ۳۲۳ وزنه بردار مرد در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ شرکت کرده‌اند.

برنامه رقابت نمایندگان ایران به شرح زیر است (ساعت به وقت ایران) :

چهارشنبه ۲۷ شهریور

گروه A دسته ۵۵ کیلوگرم: حافظ قشقایی ساعت ۱۵:۲۵

دوشنبه اول مهر

گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم: علی میری و محمد زارعی ساعت ۱۸

سه شنبه دوم مهر

گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم: کیانوش رستمی و ایوب موسوی ساعت ۱۵:۲۵ 

چهارشنبه سوم مهر

گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم: رضا بیرالوند و رضا دهدار ساعت ۱۸

پنج شنبه چهارم مهر

گروه A دسته ۱۰۹ کیلوگرم: علی هاشمی ساعت ۱۵:۲۵

جمعه پنجم مهر

گروه A دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم : علی داودی و محسن دادرس ساعت ۱۳:۲۵