کد خبر : 190626 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ شهريور - 14:22
فرصت فوتبال برای تسویه بدهی کلان خود به «لئو» باشگاه بارسلونا طی هشت سال گذشته تنها "یک"بار لیگ قهرمانان را فتح کرده است، اما این عدد برای تیمی که بهترین بازیکن جهان را در اختیار دارد به هیچ عنوان کافی نیست و برای «لیونل مسی» هم آمار رضایت‌بخشی محسوب نمی‌شود.

نوآوران آنلاین-با این حساب، اروپا بدون ذره‌ای تردید، بدهی بزرگی به مرد آرژانتینی دارد حتی اگر او چهار بار جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده باشد!

مسی به همراه آبی‌اناری‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ و تحت هدایت «فرانک ریکارد» موفق به فتح این جام شد اما در آن زمان مهاجم آرژانتینی نقش پررنگی را در جمع کاتالان‌ها ایفا نمی‌کرد؛ در واقع او حتی در فینال مقابل آرسنال هم بازی نکرد.

بار دوم و سوم، مسی با هدایت «پپ گواردیولا» روی اوج بود و به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ جام را به شایستگی بالای سر برد و چهارمین بار و آخرین بار سال ۲۰۱۵ بود؛ زمانی که مسی در کنار «لوئیس سوارز» و «نیمار» مثلث جادویی خط حمله تیم تحت هدایت «لوئیس انریکه» را تشکیل می‌داد.

از آن تاریخ به بعد، هیچ چیز جز ناامیدی عاید کاپیتان آلبی‌سلسته نشد به‌ویژه طی ۲ سال اخیر که او و آبی‌اناری‌ها به ترتیب مقابل آ.‌اس رم (۲۰۱۸) و لیورپول (۲۰۱۹) با بازگشت‌هایی تلخ هاج و واج ماندند...

این در حالی است که مقایسه آمار مسی با «کریستیانو رونالدو» در دوران حضور مرد پرتغالی در سانتیاگوبرنابئو، داستان را برای جادوگر آرژانتینی دردناک‌تر هم می‌کند؛ سفیدپوشان مادرید با رونالدو طی ۶ سال اخیر چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند؛ چهار قهرمانی که سه بار آن به طور پیاپی رقم خورده است!

فتح لالیگا مهم است؛ خیلی هم مهم؛ در واقع این جام پاداش ۹ ماه کار بی‌وقفه و بدون‌نوسان است و بارسا از این حیث می‌تواند رضایت کامل داشته باشد؛ آنها طی ۱۱ سال اخیر، هشت بار فاتح لالیگا شده‌اند اما آنچه در حال حاضر برای هواداران، رسانه‌ها و تمام جهان اهمیت دارد، لیگ قهرمانان اروپا است چرا که زرق و برقِ تورنمنتی بین‌المللی تنها در تلالو این جام اروپایی نهفته و البته مسی به خوبی از این موضوع آگاه است.

فوتبال به لئو یک جامِ (شاید هم چندین) لیگ قهرمانان بدهکار است و از امروز این فرصت را دارد تا بدهی خود را تسویه کند...

برنامه شب افتتاحیه فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا از قرار زیر است:

دورتموند - بارسلونا

لیون - زنیت

بنفیکا - لایپزیگ

اینترمیلان - اسلاویا پراگ

ناپولی - لیورپول

سالزبورگ - خنک

چلسی - والنسیا

آژاکس - لیل