کد خبر : 190521 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۴ شهريور - 17:54
راه اندازی سامانه مجوز پیش فروش خودرو رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور از پیاده سازی سامانه شکایت، گارانتی، بازرسی و مجوز پیش فروش خودرو در ماههای آینده خبر داد.

نوآوران آنلاین-به گزارش مهر، علی رهبری در نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیک در سه حوزه تجارت الکترونیکی مبتنی بر توسعه زیرساختها و گسترش تجارت الکترونیک، توسعه دولت الکترونیک و گواهینامه الکترونیکی فعالیت می کند؛ به نحوی که کلیه خدمات قابل ارائه به تجار و بازرگانان از جمله خدمات ثبت سفارش و سامانه جامع تجارت در قالب سامانه ها پیگیری می شود.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور افزود: این مرکز در بحث زیرساختهای الکترونیکی و به خصوص گواهینامه الکترونیکی در این حوزه ورود پیدا کرده و کار را پیش می برد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت از پیاده سازی سامانه شکایت، گارانتی، بازرسی و مجوز پیش فروش در ماههای آینده خبر داد.

 

رمز ارزها ابزاری ضدتحریمی؟

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص به کارگیری تکنولوژی بلاک چین خاطرنشان کرد: بلاک چین یک تکنولوژی است که در هر صورت با حضور و یا بدون حضور ایران در دنیا پیش خواهد رفت و سیاست گذاری های مرتبط با آن در بسیاری از کشورهای دنیا صورت گرفته است. اما باید توجه داشت که استفاده از زنجیره بلاک چین به هیچ عنوان نمی تواند از سوی یک دستگاه خاص سیاست گذاری شود و به این دلیل پیشنهاد ما این است که بتوان این موضوع را در کارگروهی مشترک میان دستگاه های مختلف ساماندهی نماییم که هم اکنون مقدمات این کار نیز فراهم شده است.

رهبری با بیان اینکه رمزارز ها به هیچ عنوان نظارت پذیر نیستند، گفت: قابلیت نظارت بر رمز ارزها وجود ندارد و به این دلیل است که انجام تراکنش ها به نحوی صورت می گیرد که طرفین تراکنش در آن مشخص نیستند. این در شرایطی است که در دوران تحریم نیز باید بررسی کرد که تا چه اندازه می توان به استفاده از رمز ارزها برای دور زدن تحریم امیدوار باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رمزارزها پشتوانه خاصی ندارند ممکن است دچار فراز و نشیب های قیمتی در تبادلات مالی شوند و این امر ریسک بالایی را متوجه معاملات می کند. به خصوص اینکه باید در معاملات با حجم بالا، این موضوع را لحاظ کرد.

 

۱۶ فرایند جدید به سامانه ثبت سفارش افزوده شد

رئیس مرکز توسعه تجارت  الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۱۶ فرآیند جدید به سامانه ثبت سفارش اضافه شده و این امر ایمنی و امنیت این سامانه را ارتقاء خواهد داد و این در شرایطی است که چنانچه ثبت سفارش بر روی سیستم های الکترونیکی قرار نگرفته بود، به طور قطع نمی توانستیم تخلفات مرتبط با آن را کشف کنیم اما این سامانه نیازمند ارتقای امنیتی بود که مراحل آن در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مرز نشینان به این سامانه اضافه شده اند و حسب تصمیماتی که دولت در حوزه های مختلف اتخاذ می نماید، این سامانه قابلیت ارتقاء و بهینه سازی دارد.